6. sınıf Türkçe ders kitaplarında deyimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 6. Sınıf Türkçe ders kitaplarındaki deyimleri, öğrencilerin kelime hazinesine kazandırılan deyimlerin nicel ve nitel özelliklerini ortaya koymak için yapılmıştır. Daha önce bu konuda bazı çalışmalar olsa da, diğer araştırmalardan farklı olarak bu araştırma 2006 ? 2007 Eğitim - Öğretim yılında yeni Türkçe programına göre yayınlanan 6. sınıf Türkçe ders ve çalışma kitaplarını içeren sınırlı bir evrene sahiptir. Ve 6. Sınıf Türkçe ders ve çalışma kitaplarında metinlerde geçen deyimler ile çalışma kitaplarında etkinlik olarak sunulan, öğrencilerin kelime hazinesine kazandırılmaya çalışılan deyimleri, yeni programa uygunluk çerçevesinde, nicelik ve nitelik açısından ortaya koyarak şimdiye kadar bu konuda yapılanlardan farklı öneriler sunmaktadır.2006?2007 Eğitim Öğretim yılında yeni programa göre kabul edilen, okullara ücretsiz dağıtılan ve ilköğretim 6. Sınıflarında okutulan Türkçe ders ve çalışma kitaplarındaki metinlerde yer alan ve de öğrencilerin bilmediği varsayılan, kazandırılması hedeflenen deyimler, ayrı ayrı sayılarak çizelgeler oluşturulmuştur. Toplanan verilerin analizinde SPSS 11,5 (Statistic Package For Social Science) programı kullanılmıştır. Toplanan verileri betimlemek için kullanılan istatistikî teknikler ise frekans (F) ve yüzdedir (%).Anahtar Kelimeler: ?kelime hazinesi, deyimler, deyimlerin öğretimi, 6. Sınıf Türkçe ders kitapları ve çalışma kitapları.? This study has been conducted to reveal the idioms in the 6th grade Turkish course books and qualitative and the quantitative features of the ones added to the vocabulary of the students. Even if there are studies made on this subject before, different from other studies this has a limited scope including the 6th grade course book and its workbook issued in 2006-2007 Instruction Year according to the new Turkish curriculum. It puts forward new suggestions, different from those conducted so far, by revealing the idioms tried to be added to the vocabulary of the students included in the passages of the 6th grade Turkish course books and those presented as activities in the workbooks in accordance with appropriocy to the new curriculum in terms of quality and quantity.Charts have been made by sorting out the idioms, which are assumed to be not known by the students and aimed to be learned by them, in the Turkish course books and workbooks of the sixth graders that were accepted according to the new curriculum in 2006-2007 Instruction Year and distributed to the schools without payment. In the analysis of the collected data SPSS 11.5 (Statistic Package for Social Science) program was used. To describe statistical data, frequency (F) and percent (%) terms were used in the study.Key Words: ?vocabulary, idioms, teaching of the idioms, the Turkish course books of the sixth graders and workbooks.?
Collections