Toplam kalite yönetiminin eğitim kurumlarında uygulanması ve karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyadaki hızlı teknolojik gelişme ve bilgi ağı içinde bulunma gerekliliği; üründe, hizmette ve insan gücünde rekabeti artırmış ve bu rekabet kalite devrimini doğurmuştur. Bu durum örgütlere yönetim yapılarını değiştirme zorunluluğu getirmiştir. Eğitim örgütleri de değişen çevreye uyum sağlamak ve etkili olabilmek için çeşitli önlemler almak zorundadırlar.Kalite; değişim, gelişim, reform, iyileşme, yeniden yapılanma anlamlarında kullanılmaktadır. Kalite üstünlüğünü yakalamada etkili bir yöntem olan Toplam Kalite Yönetimi günümüzün yönetim tarzıdır.Bu araştırmada, Eğitim Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarında karşılaşılan engellerin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde yer alan Anadolu Meslek Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi, Teknik Lise ve Genel Liseler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Anadolu Yakası sınırları içerisinde yer alan Anadolu Meslek Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi, Teknik Lise ve Genel Liselerde okuyan 917 öğrenci, 206 öğretmen ve 48 idareci oluşturmaktadır.Veri analizlerinde frekans, ortalama, yüzde ve standart sapma kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, dünyada hizmet üretim sürecinin gelişmesinde önemli bir katkıya sahip olan TKY'nin, Milli Eğitimimizde beklenen verimi gerçekleştirememesinin nedeni olarak; Milli Eğitimin gerek idari ve gerekse mesleki yönden TKY'yi benimseyememiş olmaları, gerekli hizmet içi eğitimlerin verimli yapılamamış olması, idareciler tarafından kurum kültürünün oluşturulamamış olduğu sonucuna varılmıştır.Okullarda Toplam Kalite Yönetimine geçmek için temel şartlardan biri de kurum olarak ortak kültürün oluşturulup, yaşatılmasıdır. Bunları sağlayacak olanlar tüm paydaşların katılımı ile okul yöneticileri ve öğretmenlerdir. The inevitability of being involved with the rapid technological development and the information network increased the competition in the product, service and manpower issues and such competition created the quality revolution. It has enforced the educational organizations to change their current management structures as well. Quality; as a word it is used to reflect the metamorphosis, development, reform, improvement and restructuring. Total quality management which is an effective method to reach the desired quality preeminence is the management style of the present days. In this study, it is targeted to determine the hindrances faced during the total quality management applications in education sector. The study is mainly based on the Anadolu vocational school, Industrial vocational school, technical high school and other high schools located in ?stanbul. The sampling of the survey performed during this study was mainly was 917 students, 206 teachers and 48 administrative personnel worked in Anadolu vocational school, Industrial vocational school, technical high school and other high schools located in the Anatolian side of ?stanbul. Frequency, average, percentage and standard deviation were used in the data analysis. As the result, it is noted that the reason for the failure to achieve the expected efficiency in our national educational system is that the necessary in-service trainings were not structured efficiently, institutional common culture was not established by the administrators and the national educational system has not been successful to adopt administrational and occupational TQM (Total Quality Management) which plays the key part in the development of service process in the whole world. Establishment and the maintenance of an institutional common culture is also one of the vital requirements for the successful application of TQM (Total Quality Management) in the schools. The persons who can achieve this target are the school administrators and the teachers together with the contributions by all shareholders.
Collections