Okul öncesi öğretmenlerinin liderlik davranışları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi kurumlarda çalışan öğretmenlerin kişilik özellikleri ve liderlik davranışları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, 2006- 2007 öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan 126 okul öncesi kurumda görev yapan 160 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, Kişisel Bilgi Formu, Sıfat Tarama Listesi ve Çok Faktörlü Liderlik Anketi uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 12.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler hesaplanırken t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Sonuçlar, p ? 0,05 düzeyinde test edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Liderlik, kişilik, öğretmen The aim of this study is to determine the relationship between personality and leadership behaviours of preschool teachers through various variables. The exemplification of the reasearch consist of 160 preschool teachers who are working in 126 Kindergartens located in Çankaya, Ankara during 2006-2007 educational year. In this study, Personal Identification Form, Adjective Check List, and Multifactoral Leadership Questionnaire were used as a criterion. The data were analysed using SPSS 12.0 package programme. For the data calculation t-tests, one-way variance analysis (ANOVA) and Pearson momentum correlation coefficient number were used. Results were tested on p ? 0,05 levels.Keywords: Leadership, personality, teacher
Collections