İlköğretim fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumuna etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim Fen ve Teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumuna etkisini araştırmaktır. Araştırma 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde Bursa ili, Osmangazi ilçesi, Özel Bursa Yeni Kültür İlköğretim Okulu öğrencileri üzerinde yapılmıştır. 6/D sınıfı (kontrol grubu) ve 6/E sınıfı (deney grubu) olarak seçilmiştir. Araştırma iki grupta, deney grubu ( 23 kişi ) ve kontrol grubu ( 23 kişi ), toplam 46 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma ilköğretim 6.sınıf `Işık ve Ses` ünitesi üzerinde yapılmıştır.Araştırmaya başlamadan her iki gruba da öğrencilerin ön bilgilerinin değerlendirilmesi amacı ile ön bilgi testi, bilimsel başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Kontrol grubunda dersler Geleneksel Öğretim Yöntemi (Düz Anlatım, Soru- Cevap Tekniği) ile işlenirken; deney grubunda dersler Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi ile işlenmiştir. Araştırmanın sonunda hem deney grubuna hem de kontrol grubuna son test olarak bilimsel başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır ve yapılan etkinliklerin başarıya ve tutuma etkisi değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi uygulanan grup ile Geleneksel Öğrenme Yöntemi uygulanan grubun Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumları ve başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Fen ve Teknoloji Öğretimi, Proje, Proje Tabanlı Öğrenme, Tutum The purpose of this research is to assess the effects of project based learning approach to the students? academical achievement an attitude in elementary science and technology education. The study is applied in 2007-2008 academic year at spring term on the students of Bursa town, Osmangazi township, Bursa Yeni Kültür Primary Education School. Class 6/D is selected as control group and class 6/E is selected as experiment group. Study is applied on two groups, one of them is experiment group with 23 people and the other is control group with 23 people so in total 46 students. Research has been made on Primary School sixth class ?Light and Sound? Unit.Before starting the research, for the evaluation of student?s advance information; advance information test, scientific information test and attitude scale has been applied. While courses in Control Group has been performed with Traditional Learning Method; courses in Experiment Group has been performed with Project Based Learning Method. At the end of the research, scientific information test and attitude scale has been applied to either experiment group and control group as a last test and acting activities? effect to the success and attitude has been evaluated.According to the results of research, there is a meaningful difference the attitude and suuccess toward Science Education course between the group which has been applied Project Based Learning Method and the group which has been applied Traditional Learning Method.Key Words: Teaching Science, Project, Project Based Learning, Attitude
Collections