Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İlköğretim Türkçe Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı ile 2005-2006 eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan, Ses Temelli Cümle Yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği) yapılmıştır.Araştırmada; 2005-2006 eğitim öğretim yılında, 144 ilköğretim 1. sınıf öğrencisi, ilk okuma yazma öğrenme süreci, okuma yazma becerileri, okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri yönünden sekiz ay süreyle gözlenmiştir. Araştırmanın örneklemini oluşturan 155 ilköğretim 2. sınıf öğrencisi, okuma yazma becerisi, okuma yazma hızı, hikâye edici ve bilgilendirici metinden okuduğunu anlama düzeyleri yönünden iki ay süreyle gözlenmiştir. Ayrıca, 196 ilköğretim 1. sınıf öğretmenine ön test ve son test uygulanarak, Ses Temelli Cümle Yöntemi (STCY) hakkındaki görüşleri belirlenmiştir.Bu araştırmada tarama modeli, anket ve gözlem tekniği gibi çeşitli model ve teknikler kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tablolar, çizgi ve sütun grafikler oluşturulmuş ve t testi ve ANOVA testi gibi çeşitli istatistiksel testler kullanılarak elde edilen veriler yorumlanmıştır.Araştırmada gözlenen 1. sınıf öğrencilerinin, STCY ile ilk okuma yazma öğrenimine ilişkin becerileri %98-%100 oranında kazandıkları belirlenmiştir. Araştırma kapsamında gözlenen 2. sınıf öğrencilerinin; STCY ile ilk okuma yazma öğrenenlerin %75'inin, Cümle Yöntemiyle ilk okuma yazma öğrenen öğrencilerin ise %17'sinin bitişik eğik yazıyı tercih ettikleri belirlenmiştir. Pilot okullarda görev yapan öğretmenlerin STCY daha uygulanabilir buldukları, tüm öğretmenlerin vermiş oldukları cevapların son test ve STCY lehine olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ses Temelli Cümle Yöntemi, İlk Okuma Yazma Öğretimi, Okuma Yazma, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı. In this research the evaluation of Primary Education Turkish Lesson Program (Grades 1-5.) and teaching initial reading and writing with the Phoneme Based Sentence Method that has been applied basically in Ankara since the 2005-2006 academic year is presented.In the research; in the 2005-2006 academic year, 144 Primary Education Grade 1 students were observed for eight months in terms of the learning reading and writing process, their reading and writing skills, their reading and writing speeds and their comprehension skills. 155 Primary Education Grade 2 students who form the research` s illustration group were observed for two months in terms of their reading and writing skills, their reading and writing speeds and their comprehension skills in story based and informative texts. By implementing pre and post tests to 196 Primary Education Grade 1 teachers their opinions about the the Phoneme Based Sentence Method were determined.In this research, a variety of technique such as combing model, questionnare and observation techniques and models have been used. In the processes of interpretation of data; form charts , line diagrams and column graphics have been created and the datas, which were acquired by using variety of statistical techniques such as t test and ANOVA test, have been interpretated.In the research, when the observed Primary Education Grade 2 students? ?preference in writing styles? was examined, it has been concluded that; 75% of the students who have learned initial reading and writing with PBSM prefer agglutinative slanted writing while 17% of the students who have learned initial reading and writing with SB prefer this style in writing. It has been determined that; the teachers who work in pilot schools find PBSM more usable and also all the teachers? answers are in the favor of post-test and PBSM.Key Words: Phoneme Based Sentence Method, Initial Reading and Writing Teaching, Reading and Writing, Primary Education Turkish Lesson Teaching Program.
Collections