Tarihsel süreç içinde tipografinin gösterdiği gelişim ve grafik tasarım eğitimindeki önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma,Genel olarak tipografinin tarihsel süreç içindeki gelişimi ve grafik tasarım eğitimdeki önemi ile ilgilidir. Grafik tasarım eğitimde tipografinin tarihsel süreç içindeki gelişiminin bilinmesi ve öğretilmesindeki yararı incelemeye çalışılmıştır.Bu tez, grafik tasarım elemanlarından biri olan afiş tasarımlarında kullanılan tipografik düzenlemelerin, 25 adet kültürel afiş üzerinde yapılan grafiksel çözümlemeler ile tipografinin tarihsel süreç içinde göstermiş olduğu gelişim ve akımlar bağlamında irdelenmesinin, grafik tasarım eğitimine sağlayacağı faydayı ortaya koymak amacı ile yapılmıştırAraştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, modern sanat akımlarından; Fütürizm, Dadizm, Konstrüktivizm ve Bauhaus akımları ile İsviçre Tipografisi anlayışı oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini evrenden tesadüfi örneklem tekniği ile seçilen 25 adet kültürel afiş oluşturmuştur. This study,is generally based on the development of typography during the historical time and relevant to the importance of graph design on education. Graph design has tried to make known of typography development during the historical time and tried to analyse the benefit of typography teaching.This thesis,is composed to prove the benefit of typographic scheme which is used to design posters (designing posters is a component of graphic design) . Also the graphic study on 25 cultural posters and on the typography (this typography developed during the history and with the effects of different movements) has helped to prove the benefit of the graphic design study .In the research, imagery and the descriptive narration model has been used. The modern art movements ; ?Futurizm, Dadizm, Constructivism and Bauhaus? and ?Swiss? typography has formed this work area. The 25 cultural posters ,which have been coincidentally choosen from the world by the pattern technic , formed the research.
Collections