İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde çevre konularının öğretiminde, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin erişine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde çevre konularının öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin erişine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2007-2008 öğretim yılında Konya ili kapsamındaki 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Konya ilinde rastgele seçilmiş olan Atatürk İlköğretim Okulu' nda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencileridir. Örneklem 60 kişilik deney grubu öğrencisi ile 52 kişilik kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 112 öğrenciden oluşturmaktadır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise anlatım yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sürecinde Mantıksal Düşünme Testi, araştırmacı tarafından geliştirilen İnsan ve Çevre Ünitesi Başarı Testi, Çevreye Yönelik Tutum ve Davranış Testi ve Süreç Değerlendirme Ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmaktadır. SPSS 12.0 programı kullanılarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre, fen ve teknoloji dersinde çevre konularının öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin akademik başarılarını ve çevreye yönelik tutum ve davranışlarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin erişilerinin cinsiyet faktörüne göre değişmediği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, işbirlikli öğrenme, çevre eğitimi, fen öğretimi, erişi, çevreye yönelik tutum ve davranış The study has been prepared for searching the effects of cooperative learning based on constructivist approach on primary 7th grade students? environmental attitudes and achievements in the education of environmental issues in science and technology course. The population of the study is the 7th grade students in Konya. The sample is the 7th grade students in Atatürk primary school which is located in Konya and is chosen randomly. The sample involves totally 112 students; an experimental group with 60 and a control group with 52 students.The data is collected by utilizing a pre-test post-test control grouped experimental design. While courses in experimental group has been performed with cooperative learning; courses in control group has been performed with traditional learning method. Mentally Thinking test, Human and Environment Unit Achievement Test which is developed by the researcher and Attitude and Behavior Test Towards Environment and Evaluating Process Scales are used as data collecting instruments. According to the results, the cooperative learning based on constructivist approach in the education of environmental issues in science and technology course has effected the student?s achievements and attitudes towards environment positively and gender has no effect.Key words: Constructivism, cooperative learning, environmental education, science teaching, attitude and behavior towards environment.
Collections