İlköğretim 6. sınıf matematik dersi kesirler konusunun öğretiminde 4mat öğrenme sitili modelinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada problemi, ilköğretim 6. sınıf matematik dersine ait ?kesirler?konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin öğrenci başarısı ve kalıcılıküzerindeki etkisinin ne olduğu oluşturmaktadır. Bu etkiyi belirlemek amacıyla,deneysel yöntem uygulanmıştır. Araştırma modeli ise, kontrollü ön ve son-test modelolmuştur. Deney grubuna 4MAT öğrenme stili modeline dayalı öğretim verilmiştir.Kontrol grubuna da ders kitabına dayalı öğretim verilmiştir.Bu araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılının 2. yarıyılında Ankara ilindebulunan bir devlet okulunda yapılmıştır. Deney grubunda 29 öğrenci ve kontrolgrubunda 29 öğrenci olmak üzere, toplam 58 öğrenci araştırmaya katılmıştır.Araştırmacı tarafından geliştirilen 25 maddelik konu başarı testi gruplara, öğretimleröncesinde ön-test, 8 ders saatlik öğretim sonrasında son-test, son-testten 1 ay sonraise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, 4MATöğrenme stili modeline dayalı öğretim gören deney grubunun akademik başarısının,ders kitabıyla öğretim gören kontrol grubunun başarısından daha fazla arttığıgörülmüştür. Kalıcılık üzerinde ise, 4MAT öğrenme stili modeline dayalı öğretiminders kitabına dayalı öğretime göre daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca,görüşlerini almak için deney grubuna anket, uygulama öğretmenine görüşmeuygulanmıştır. Öğrenciler, dersin zevkli ve ders kitabından daha yararlı geçtiğini;öğretmense izlenen adımların öğrenmeler ve katılım için yerinde bir süreç olduğunubelirtmiştir.Anahtar Kelimeler: 4MAT Öğrenme Stili Modeli, Kesirler, Ders KitabınaDayalı Öğretim At this research, what the effect of the 4MAT learning styles model to thestudents? success and the permanence at teaching of ?fractions? in 6th gradeMathematics occurs the problem. To define this effect, the expermental method wasbeen applied. The model of research was front and last-test model with control. Theexperiment group was given the teaching of the 4MAT learning styles model and thecontrol group was given the teaching of the textbook approach.This research was applied in a state school in Ankara in the second term of2007-2008 education-instructiıon year. 29 Students were in experiment and 29 werestudents in control group. So in total 58 students joined the study. Subject successtest that was developed by the researcer was applied to the groups as front-test beforeteachings, as last-test after teaching 8 lessons time and as permanence test after 1month from last-test. According to the research results; it was clear that theexperiment group?s academic success teached with the 4MAT learning styles modelincreased more than the control group?s academic success teached with the textbookapproach. Also, on permanence, teaching of the 4MAT learning styles was moreeffective than teaching of the textbook approach. Also, the surwey was applied to theexperiment group and the conversation was applied to the teacher of application tolearn their opinions. The students explained that the lesson had been pleasured anduseful than textbook. The teacher explained that the steps was an appropriate processfor learnings and joining.Key Words: 4MAT Learning Styles Model, Fractions, Teaching of Textbook
Collections