Web destekli performans tabanlı öğrenmede ARCS motivasyon stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına, motivasyonlarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, web destekli performans tabanlı öğrenmede ARCS motivasyon stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına, motivasyonlarına ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma, ön test-son test-kalıcılık testi kontrol gruplu deneme modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkenleri; ARCS motivasyon modeli stratejilerinin uygulandığı web destekli performans tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretimdir. Bağımlı değişkenler ise akademik başarı, öğrenmenin kalıcılığı, motivasyon ve tutumdur.Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi Eğitimi Bölümünde 2007-2008 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 1. sınıfta okuyan Klavye Teknikleri dersine kayıtlı 75 öğrenci oluşturmaktadır. Deneysel çalışmanın yapıldığı derse 3 öğrenci çeşitli nedenlerden dolayı katılamayarak öğrenimini yarıda bırakmıştır. Öğrenimine devam eden ve derse sürekli katılan 72 öğrenci çalışma grubunda yer almış, deney ve kontrol gruplarına yansız olarak atanmıştır. Her iki grupta da 36'şar öğrenci ile gruplararası tesadüfi denklik sağlanmış ve deneysel çalışma bu öğrencilerin katıldığı 8 haftalık bir öğretim programıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulgularına göre; deneysel işlemin başında önemli bir farklılık göstermeyen deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ritm başarı düzeyleri deneysel işlem sonunda deney grubu lehine farklılık göstermiştir. Diğer bir ifadeyle, deney grubu öğrencileri kontrol grubu öğrencilerine göre ritm performans gelişimi açısından daha başarılı olmuşlardır. Kalıcılık ölçümlerinde ise, konum açısından deney grubu öğrencileri daha başarılı olurken; ritm, yazım ve doğruluk açısından gruplar arasında önemli bir farklılık görülmemiştir. Öğretim materyalinin motivasyonel etkisini belirlemek amacıyla deneysel işlemin sonunda gerçekleştirilen motivasyon ölçümleri sonuçları da, deney grubu öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Deneysel işlemin sonunda gerçekleştirilen derse karşı tutum ölçümlerinden elde edilen sonuçlar, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre derse ilişkin tutumlarının daha olumlu ve derse karşı daha ilgili olduklarını göstermiştir. Özet olarak araştırmada, web destekli performans tabanlı öğrenme yaklaşımının ve bu yaklaşıma göre düzenlenen klavye öğretiminde ARCS motivasyon modeli stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına, motivasyonlarına ve tutumlarına etkisi istatistiksel çözümlemeleri içeren araştırma bulguları ile desteklenmiş ve kanıtlanmıştır. The aim of this research is to investigate the effects of the ARCS motivation strategies on learners? academic successes, the permanences of learning, their motivation and their attitudes in web-supported performance based learning. The research has been conducted in the limit of pre-test, post-test, permanence test experimental model with control group. The independent variables of the research are; the web-supported performance based learning in which ARCS motivation model strategies are applied and traditional teaching. The dependent variables are; academic success, permanence of learning, motivation and attitudes.The working group of the study is composed of 75 first grade students enrolled to Keyboarding Course in Gazi University, Education of Commerce and Tourism Faculty, Department of Office Management Education. Three students could not attend the course in which the experimental study was performed for various reasons and quit their education incomplete. The other 72 students who continued their education and attended their courses were in the study group and they were assigned in the experimental and control groups without taking any sides. With 36 students in each group, a coincidental intergroup balance has been provided and the experimental study has been performed in an eight-week program with the attendance of these two groups.In respect of research findings, experimental and control groups whose rhythm success levels had almost no important difference in the beginning of teaching program, have shown some differences in the favour of experimental group. With other words, the learners in experimental group comparing to learners in control group have been more successful in respect of rhythm performance growth. In the measurements of permanence, while experimental group students were more successful, in comparison to rhythm, writing and correctness, no important difference has been detected. The findings related to attitude measurements performed at the end of the teaching program have shown that the attitude levels of experimental group learners to the course are higher and they are more interested in the course. The research findings performed at the end of the teaching program, to be able to determine the motivational effects of the teaching material, have shown that the motivation levels of experimental group learners are higher comparing to control group learners. Consequently, in the research, the effects of web-supported performance based learning approach and ARCS motivation model strategies in keyboard teaching arranged according to this approach on learners? academic success, permanence of learning, their motivation and attitudes have been supported and proved by research findings consisting of statistical analysis.
Collections