Sınıf öğretmenliği eğitimi ana bilim dalı 4. sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş sınıflar hakkındaki görüşleri: Gazi Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı son sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıfların işleyişi hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Araştırma, meslek hayatlarında birleştirilmiş sınıflı köy okullarında çalışma olasılıkları bulunan öğretmen adaylarının bu tür sınıfların avantajları ve sınırlılıkları konusunda görüş bildirip çözüm önerileri getirmeleri ve birleştirilmiş sınıflar hakkındaki farkındalıklarının artırılması bakımından önem taşımaktadır.Araştırmanın evrenini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı son sınıfta okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma evrenin tamamına ulaşılması amaçlanmış ve 239 öğretmen adayından veri toplanmıştır.Araştırmada öğretmen adaylarının ``birleştirilmiş sınıflarda yaşanan sorunlar ve bu sorunlara getirilebilecek çözüm önerilerine, birleştirilmiş sınıf uygulamasının avantajları ile eğitsel üstünlüklerine, birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersinin niteliğine, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin yeterliliğine ve birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda uygulanan programın aynı olmasına'' ilişkin görüşleri alınıp değerlendirilmiştir.Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. 202 öğretmen adayına araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmış veriler yüzde ve frekans testlerine tabi tutularak sonuçlar yorumlanmıştır. Geriye kalan 37 öğretmen adayından görüşme tekniği kullanılarak veri toplanmış, toplanan veriler betimsel yaklaşımla sunulup yorumlanmıştır.Öğretmen adayları, birleştirilmiş sınıflarda en sık rastlanan sorunu ``öğrencilerin dikkat dağınıklığı yaşaması'' şeklinde belirlemişlerdir. Ortaya çıkan bu soruna getirilen çözüm önerisi ise ``öğretmenlerin derse planlı ve programlı bir şekilde girmesi'' olmuştur. Birleştirilmiş sınıfların avantajlarına ilişkin soruya verilen cevaplarda öğretmen adayları ``öğrencilerin az olduğu bölgelerde eğitimin devam etmesi'' açısından birleştirilmiş sınıfların önemli olduğunu vurgulamışlardır. Birleştirilmiş sınıfların en önemli eğitsel üstünlüğü ise ``öğretmensiz saatlerde kendi kendilerine çalışma yapan öğrencilerin bireysel çalışma alışkanlığı ediniyor olmaları'' şeklinde belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adayları bağımsız sınıflarda uygulanan programın birleştirilmiş sınıflarda da aynen uygulanmasını haksız bir uygulama olarak görmüş ve birleştirilmiş sınıflara uygun bir program hazırlanması gerektiği konusunda görüş bildirmişlerdir. Birleştirilmiş sınıflara alternatif olarak ne tür bir yapılanma önerirsiniz sorusuna verdikleri cevaplarda öğretmen adayları başka bir yapılanma seçmek yerine ``birleştirilmiş sınıfların şartlarının iyileştirilmeye çalışılmasının'' etkili olacağı görüşünü savunmuşlardır.Eğitim fakültelerinde verilen ``Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim'' dersinin daha verimli olabilmesi için öğretmen adayları ``birleştirilmiş sınıflı köy okullarında zorunlu staj yapılması'' gerektiğini düşünmektedirler. Öğretmen adaylarına göre gözlem yaptıkları staj okullarında öğretmenlerde görülen en önemli eksiklik öğretmenlerin birleştirilmiş sınıflarda öğretim yöntem ve teknikleri bakımında yetersiz olmalarıdır.Elde edilen veriler ışığında yorumlamalar yapılmış sonuçlar bölümünde araştırmacı tarafından yargılara varılmış ve bu sonuçlara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. This research purposes to illustrate how the primary school teacher candidates are thinking about multigrade classes. The research is important because these teacher candidates may be a teacher in the multigrade classes in future. It is very important to point out their attention about multigrade classes.The senior students who are studying in the Primary School Education Program at Gazi University have consisted of the area of this research. The research purposes to attain all aforementioned students. In representing of area, the researcher could reach to 239 senior students.In this research, opinions of teacher candidates related to the problems of multigrade classes and solutions about them, advantage of multigrade classes, quality of ``Instruction in Multigrade Classes?? subject, quality of teachers of multigrade classes and applying the same program in multigrade and regular classes were exposed and evaluated.In this research, both qualitative and quantitative research methods have been applied. Researcher carried out a survey which has been improved by researcher to 202 teacher candidates. These data have been processed by frequency and percentage tests and commented by researcher. The researcher has interviewed with the other 37 teacher candidates. These data have been presented by descriptive method.Teacher candidates have determined the biggest problem of multigrade classes as ``distracting the attention?? and the solution of this problem is ``Multigrade classes teachers need to make plan and program for their lessons.?? According to the teacher candidates, the most important advantage of multigrade classes is ``Ensure to continue of education in rural areas?? and finally the best educational advantage of multigrade classes is ``the students obtain the habits of studying individually.?? Teacher candidates have negative opinions about applying the same program in multigrade and regular classes. They recommended preparing a new instructional program for multigrade classes. They have suggested making better the conditions of multigrade classes for the question of ``According to your opinions what is the alternative constitution instead of multigrade classes.??Teacher candidates? opinions about ``Instruction in Multigrade Classes?? course is ``throughout this course they should be trained in multigrade classes in rural areas to observe students and teachers.?? According to teacher candidates, multigrade teachers aren?t successful applying appropriate methods and techniques for multigrade classes.The researcher has commented according to data and reached some results in results section of this research. Lastly, demanding on these results the researcher has given some suggestions.
Collections