İlköğretim 8. sınıf görsel sanatlar dersinde çağdaş sanat akımlarının öğretiminde interaktif CD nin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim sekizinci sınıf görsel sanatlar dersinin müfredat konularından biri olan ?çağdaş sanat akımları? konusunun interaktif eğitim CD ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda araştırma, ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen üzerine modellenmiştir.Araştırma, 2008?2009 Eğitim Öğretim Yılı'nda, 60 sekizinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubunda bulunan öğrencilerle (n=30) dört haftalık sürede, hazırlanan interaktif CD ile ders işlenmiş, kontrol grubundaki öğrencilerle (n=30) ise olan normal sürecin devam etmesi için ders klasik yöntemle işlenmiştir. Araştırmada kullanılacak veriler Çağdaş Sanat Akımları Başarı Testi kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, bağımsız örneklemler ve bağımlı örneklemler için t testi kullanılmıştır.Verilerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda, deney grubundaki öğrencilerin, ?Çağdaş Sanat Akımları? konusunu interaktif CD ile uygulama süreci sonunda başarılarında artış olduğu görülmüş; ayrıca bu artışın kontrol grubuna oranla daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Bunun yanında, deney grubu öğrencilerinin Çağdaş Sanat Akımları Başarı Testi'nden aldıkları puanlardaki artış, diğer aşamalardaki artıştan daha yüksek bulunmuştur. Kontrol grubunda ise herhangi bir anlamlı artış gözlenememiştir. Elde edilen sonuçlar, ilköğretim görsel sanatlar müfredatlarından biri olan ?Çağdaş Sanat Akımları? konusun interaktif CD yoluyla öğretilmesinin öğrenci başarısında artışa sebep olduğunu göstermektedir. In this study, it is examined how the interactive education CD for teaching ?Modern Art Streams?, a topic of eighth-class visual arts? curriculum, affects the achievement of students. For this aim, the research is modeled upon pretest-post-test control group experimental design.The research is conducted with 60 eighth-class students in 2008?2009 education year. Lectures to the students in the experimental group (n=30) of the research are given with the interactive education CD for four weeks. On the other hand, lectures to the students in the control group (n=30) are given with the classical method in order for the normal process to go on. Data to be used in the study is provided via Modern Art Streams Achievement Test.?t test? is used in the analysis of the data for independent sample groups and dependent sample groups.In the results reached through the analysis of the data, it is observed that the achievement of the students in the experimental group who are taught the topic of ?Modern Art Streams? with the interactive CD is increased. Besides, it is observed that this increase is higher than the increase in the control group. In addition to this, it is found that the increase in the points that the students in the experimental group have got from the Modern Art Streams Achievement Test is higher than the increase in the other stages. On the contrary, the control group have not showed a considerable increase in their achievement. Results of the study have showed that teaching the topic of ?Modern Art Streams?, one of the visual arts? curriculum of primary schools, via interactive CD provides an improvement in the success of students.
Collections