Abdallarda geleneksel olarak sürdürülen müzik öğretme-öğrenme süreci : (Kırşehir ili Kaman ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, sözlü kültür kapsamında sözlü aktarım yoluyla sürdürülen müzik öğretme ve öğrenme sürecinin temel özelliklerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada sözlü gelenek kapsamında sürdürülen müzik öğretimi sürecine katılan kişilerin cinsiyetleri, yaşları, eğitim durumları, mesleki nitelikleri ile öğretimin yapıldığı mekan özelliklerinin, derslerin hangi sıklıkta yapıldığının, öğretici ve öğrencilerin amaçlarının neler olduğunun, derslerde hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığının, derslerin hangi aşamalardan oluştuğunun, kullanılan materyallerin neler olduğunun, müzik öğretiminin içeriğinin hangi müzik türlerinde yoğunlaştığının, öğretici ve öğrenciler arasındaki iletişimin özelliklerinin ve öğretim sürecinde karşılaşılan problemlerin tespiti amaçlanmıştır.Çalışma Kırşehir İli Kaman İlçesi merkezinde yaşayan `Abdallar' arasında, `amaçlı kasti örnekleme' yöntemi ve devamında `kartopu zincirleme örnekleme' yöntemiyle ulaşılabilen 18 öğretici ve 22 öğrenci ile sürdürülmüştür. Verilerin toplanabilmesi için, örnekleme dahil olan öğretici ve öğrencilerle görüşmeler yapılmış ve öğretme-öğrenme süreci gözlemlenmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz ve nitel içerik analizi yöntemleriyle çözümlenmiş ve müzik öğretimi sürecinin özellikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Bazı bulguların nicel olarak sıklıkları da verilmiştir.Araştırma sonucunda Kırşehir İli Kaman İlçesi merkezinde yaşayanAbdallar arasında sürdürülen müzik öğretiminde, öğrenim amacının meslek edinmek olduğu, çalışma mekanı olarak çoğunlukla evlerin tercih edildiği ve uygulamaların geleneksel düğün törenlerinde yapıldığı, derslerin periyodik bir düzenleme olmadan boş zamanlarda yapıldığı saptanmıştır. Öğretilen müzik türünün ağırlıklı olarak Türk Halk Müziği olduğu, derslerde vurmalı, üflemeli, mızraplı ve yaylı çalgıların materyal olarak kullanıldığı tespit edilmiştir. Derslerde içerik kazandırma, dönüt alma ve pekiştirme gibi aşamaların var olduğu gözlemlenmiştir. Öğretim sırasında iletişimin sözlü ifade ve beden dili aracılığıyla sağlandığı gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler : Sözlü Kültür, Sözlü Aktarım, Geleneksel Olarak Sürdürülen Müzik Eğitimi Süreci, Kırşehir İli Kaman İlçesi merkezinde yaşayan `Abdallar' This study aimed to investigate the basic features of the process of the music teaching and learning maintained through the oral transmission method. In the study, gender, age, educational status and professional qualifications of the participants who attended the process of music education were explored. The features of location where the music teaching takes place, the frequency and stages of the lessons, the objectives of the tutors and students, the methods and techniques of the lessons, the instruments taught in the class, music types, and characteristics of the communication between student and tutors were tried to be discovered in this research. The study was conducted in Kaman, a county of Kırşehir province, in Turkey. `Purposive Deliberate Sampling? and `Chain Snowball Sampling? methods were used in this study. Forty subjects who are eighteen tutors and twenty two students participated in this study. The subjects were interviewed and the process of teaching and learning were observed. The data were analyzed by descriptive and qualitative analysis methods and frequencies were also used for quantitative findings. The results show that the subjects who participated in the process of music learning aim to have a job relating to music fields. The music studies are taken place at houses and the students rehearse at the wedding ceremonies. They also practice in the home or garden when the teachers are absent. It is also found that when the lessons are Turkish Folk Music, the students are taught instruments such as bass drum, wind instrument (zurna), violin and a traditional folk instrument (bağlama) with three double strings. Learning process occurs through communication by verbal expression and body language.Keywords: Oral Culture, Oral Transmission, Transmission Method in Teaching Traditional Music, `Abdallar? who living in the center of County Kaman, Kırşehir Province
Collections