İlköğretim I.kademe 5. sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinde hikaye anlatım yönteminin yaratıcılığa etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; İlköğretim görsel sanatlar eğitimi dersinde hikaye anlatım yönteminin, görsel sanatlar eğitiminin temel kazanımlarından biri olan yaratıcılığa etkisini araştırmaktır.Araştırma deneysel bir yöntemle yapılmıştır. Uygulamada, deney grubuna hikaye anlatım yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemde konusu ?Ay'a Yolculuk? olan resim çalışmaları yaptırılmıştır. Bu çalışmalar ?5. sınıf yaratıcılığı inceleme kriteri? ile oluşturulan uzman komisyon tarafından değerlendirilmiş, sonuçlar ise bilgisayar ortamında araştırmacının kendisi tarafından elde edilmiştir.Araştırma evrenini , Ankara ili I. Kademe 5. sınıf öğrencileri, örneklemini ise Çubuk Akkuzulu İlköğretim Okulu'ndan 9-11 yaş 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma modeli kullanılarak gerçekleştirilmistir.Araştırmanın sonucunda, deney grubunun hikaye anlatım yöntemiyle hayal dünyalarının genişleyip özgün düşünceler ürettikleri, yaptıkları çalışmaların isimlendirmelerinde daha farklı arayışlar içerisine girdikleri, verilen konuyla ilgili hayal dünyalarında yeni nesneler oluşturma çabaları içinde oldukları, çalışmalarının konu kapsamında bir bütün oluşturmasına dikkat ederek estetik düzenlemeye önem verdikleri, boyayı daha rahat kullandıkları ve dikkat dağınıklığı yaşamadan konuya uygun çalışmalar ortaya çıkardıkları görülmüştür.Araştırma sonucunda; İlköğretim I. kademe görsel sanatlar eğitimi dersinde, hikaye anlatım yönteminin öğrencilerin yaratıcılıklarına olumlu yönde katkı sağladığı tesbit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Görsel sanatlar, Hikaye, Hikaye anlatım yöntemi, Yaratıcılık. The major objective of the study is to investigate the effect of the method of Story Telling to the creativity of 5th grade students of primary schools during the couse of The Education of Visual ArtsThis is an experimental study. During the study, the experimental group received their task of drawing with the training of Story Telling, the control group just followed the traditional method of task completion. Both groups had the same topic called ?The Journey to the Moon.? The evaluation is done by a group of experts using ?The Evaluation Criteria of Creativity for 5th Grade Students.? The results were obtained through a computer by the researcher herself.The general setting of the research was the 5th grade students of Ankara region and the experimental group of the study was the students of Akkuzulu Primary School of Cubuk district of Ankara. The number of students participated to the study was 30, their age range was between 9 and 11.Results indicated that those received the method of Story Telling during their tasks were significantly beter at producing more imaginary stuations and ideas; creating more concrete elements within the framework of the task they were given, and they were again much beter at integrating their topic with their creativity and having a beter focus on the target subject than the traditinal group.The result of the study clearly indicated that the method of Story Telling had a significant positive effect on the creativity of the 5th grade students of primary schools for he lesson of the Education of Visual arts.Key terms: Visual Arts, Story, The Method of Story Telling, Creativity.
Collections