10-12 yaş grubu öğrencilerinin görsel sanatlar dersine bakış açılarında sosyo - kültürel ve ekonomik öğelerin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; sosyo - ekonomik ve kültürel öğelere bağlı olarak, 10 - 12 yaş gurubundaki öğrencilerin, Görsel Sanatlar dersine bakışları arasında fark olup olmadığının belirlenmesi, bu kapsamda devlet okullarında ve özel okullarda okuyan öğrencilerin, görsel sanatlardan etkilenmeleri arasındaki farklılıkların saptanması amaçlanmıştır.Araştırmada alan araştırması yöntemi uygulanmıştır. Bu yöntem literatürde (survey) tarama yöntemi olarak açıklanmaktadır. Bu yöntem aynı zamanda nitelikseldir. Nitel araştırma yönteminin seçilme amacı, evreni oluşturan bireylerin, inceleme konusu içinde karakterlerini gerçek olarak ortaya koymaktır.Araştırma, 2008 - 2009 eğitim - öğretim yılında, Ankara ilinde buluna Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir devlet, bir özel olmak üzere iki ilköğretim okuluna devam eden toplam 90 öğrenci (10 - 12 yaş) ile gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanması için, uzman görüşü alınarak anket oluşturulmuş; elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek, bulgular frekans ve yüzde değerleri olarak tablolara aktarılmıştır.Araştırma sonucunda, devlet okullarında ve özel okullarda okuyan 10 ? 12 yaş gurubu öğrencilerinin görüşleri arasında bazı benzer ve bazı farklı noktalar dikkat çekmiştir. Araştırma sonuçlarının öğrenci, öğretmen ve programlar gibi boyutlar açısından incelenmesinin alana katkı sağlayacağı düşünülebilir. In this study it is aimed to find out weather there is any different point of views about visual arts lesson among the age of 10 - 12 year?s old students regarding their social - economical, cultural status and to determine the varieties of how much they get effected by visual arts lesson in the government schools in comparison with private schools.The field study method is being used in this work case. In the literature, this method is defined as survey search method. This method is also considered as characteristical. The reason why this method was chosen is to take all the individual persons into consideration and show their characteristics in very realistic way.The study was made during 2007 - 2008 season on tatally ninety student between the age of 10 - 12 at one public and one private primary school which are both directed by MEB.In order to collect the datas, a questionnaire was established with the help of some expert?s ideas, the datas was analysed by SPSS software and the gathered informations were transfered with their frequency and proportional values into the tables.At the end of the study, there are some shared and sometimes different views seemed among 10 ? 12 years old students who are educated in public or private schools. It can be considered that analysing the results of the study in terms of dimensions such as students, teachers and the programs would contribute the field.
Collections