İlköğretim II. kademe öğrencilerinin kariyer gelişimleri ile ilgi ve yetenekleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (kesitsel bir çalışma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademe (6., 7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin cinsiyetlerinin, sınıf düzeylerinin, sosyo-ekonomik düzeyleri (SED)'nin, ilgi ve yeteneklerinin kariyer gelişimlerini yordayıp yordamadıklarını incelemektir.Araştırma grubu 493 (253 kız ve 240 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri Stepwise Regresyon Analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin;1. Cinsiyet, düşük ve orta SED'lerinin, sosyal yardım ve sosyal bilim ilgilerinin, sözel ve sayısal yeteneklerinin kariyer gelişimlerini anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.2. Cinsiyet, orta SED ve sekizinci sınıf düzeylerinin, edebiyat, ticaret, ikna ve sosyal bilim ilgilerinin, sayısal ve sözel yeteneklerinin merak/araştırma davranışlarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.3. Cinsiyetlerinin, sosyal yardım ve sosyal bilim ilgilerinin, sayısal ve sözel yeteneklerinin planlamalarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.4. Cinsiyet ve düşük SED'lerinin, ziraat ilgilerinin, sözel ve sayısal yeteneklerinin benlik kavramlarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.5. Orta SED'lerinin, sosyal bilim ilgilerinin ve sözel yeteneklerinin mesleki bilgilerini anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.6. Düşük SED ve sekizinci sınıf düzeylerinin ve sözel yeteneklerinin ilgilerini anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.7. Cinsiyet, düşük SED ve altıncı sınıf düzeylerinin, şekil-uzay yeteneklerinin denetim odaklarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.8. Düşük SED ve sekizinci sınıf düzeylerinin, edebiyat ilgilerinin ve göz-el koordinasyonu yeteneklerinin anahtar figürlerini anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.9. Cinsiyet ve düşük SED'lerinin, ziraat ilgilerinin ve sözel yeteneklerinin zaman perpektiflerini anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Çocuklukta kariyer gelişimi, ilgi, yetenek. The aim of this research is to examine whether the gender, class level, socio economic level (SES), interests and abilities of students in secondary school (6th, 7th, 8th grade) predict their career development.Research group consists of 493 students (253 girls and 240 boys) in secondary school. Research data have been analyzed by using Stepwise Regression Analysis technique. In the results of this research indicated that;1. Gender, low and middle SES, social aid and social science interest and linguistic and mathematical abilities of the students predicted significantly to the career development of their.2. Gender, middle level SES, level of 8th grade, literature, trade, persuasion and social science interest scores, linguistic and mathematical abilities of the students predicted significantly to the curiosity/exploration.3. Gender, social aid and social science interest scores linguistic mathematical abilities of the students predicted significantly to the planning.4. Gender, low SES, agricultural interest score, linguistic and mathematical abilities of the students predicted significantly to the self-concept.5. Middle SES, social science interest scores and linguistic abilities of the students predicted significantly to the information.6. Low SES, level of 8th grade and linguistic abilities of the students predicted significantly to the interests.7. Gender, low SES, level of 6th grade and shape and space ability of the students predicted significantly to the control subscale.8. Low SES, level of 8th grade, literature interest scores eye-hand coordination ability of the students predicted significantly to the key figures.9. Gender, low SES, agricultural interest level and linguistic ability of the students predicted significantly to the time perspective.Key Words: Childhood career development, interest, ability.
Collections