Uzaktan eğitim sistemlerinin etkinliliğinin değerlendirilmesi (Gazi Üniversitesi Bilişim Sistemleri Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programının bu programa kayıtlı yüksek lisans öğrencilerinin görüşleriyle değerlendirmesini yapmak ve bu programın geliştirilmesi için öğrencilerin bu program konusundaki önerilerini almaktır.Araştırmada veri toplama aracı olarak literatür taraması ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma süreci boyunca yurt içi ve yurt dışında yayınlanmış, konuyla ilgili birçok kaynak ve bu konuda yapılmış araştırmalar incelenerek araştırma projelendirilmiş ve veri toplama aracı geliştirilmiştir. Bu yöntemler ışığında veriler ayrı ayrı toplanmış, analiz edilmiş ve elde edilen veriler sonuçta bir araya getirilmiştir.Araştırmanın evrenini Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programına devam etmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma evrenini oluşturan Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programında toplam 75 öğrenci bulunmaktadır.Bilgi toplama aracı olarak öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanmış olan anket formu, birinci bölümde 11, ikinci bölümde 33 soru olmak üzere toplam 44 sorudan oluşmaktadır.Anket formu 2009-2010 eğitim öğretim yılında araştırmacı tarafından programı izlemekte olan 62 kişiye ulaşılmış ve bu öğrencilere uygulanmıştır.Anket formunun uygulanması sonucunda elde edilen bilgiler çapraz tablolar ve program hakkında öğrencilerin görüşlerini saptamak amacıyla verilerin frekansları ve yüzdelik dilimleri halinde verilmiştir.Sonuç olarak Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programına devam etmekte olan öğrencilerin büyük bir kısmı gelecekte yine uzaktan eğitim programı tercih edebileceklerini belirtmişlerdir. Öğrenciler programı ön hazırlık ve amaç konusunda değerlendirirken olumlu görüş bildirmelerine rağmen dikkate değer bir kısmının da bu konuda sorunlar yaşadığı görülmektedir. Öğrenciler programı içerik yönünden yetersiz bulurken, öğretim süreçleri, öğrenim yönetim sistemi, yöntem, öğretim elemanları konusunda genellikle olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin bir biçimde katılımının sağlanması ve herhangi bir sorunla karşılaştıklarında yardım alabilmeleri konusundaki eksiklik uzaktan eğitim sisteminin en dezavantajlı yönü olarak görünmektedir. Ayrıca öğrenciler programı uygulamalı dersler, araç-gereçler ve kendilerine sağlanan geri dönüt konusunda yetersiz bulduklarını ifade etmişlerdir.Bu bulgular ışığında araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir. The aim of this study is to make the evaluation of Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program with the opinion of the students that are enrolled to this program and to get advice from the students about this program in order to develop it.At the research, litterateur scanning and inquiry technique was used as data collection device. Throughout the process of the research, it was projected by examining many resources which were published inland and abroad related to the topic and data collection device was developed.In the light of these methods the datas were collected seperately, analized and the datas obtained were brought together in conclusion. The environment of the research is composed of students who attend Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program. There are 75 students at Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program that constitute the study environment.As the information collection device, there is the survey form prepared to be applied to the students composed of 44 questions at total,11 at the first part, 33 questions at the second part.The survey form, in 2009-2010 education year reached to 62 person that followed the program and was applied to these students by the researcher. The information obtained in the result of the application of the survey form was given in cross charts and the frequency and in percentile zones of datas in order to determine the views of students about the program.As a result, most of the students attending Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program stated that they might choose remote education program again in future.Despite the students notified positive opinions about the preparation and aim of the program, it is seen that a significant part had problems. While the students thought that the program was disqualified in terms of content, they have generally notified positive views about teaching processes, learning management system, method, teaching elements.The disqualification in both the participation of the students in an effective way to the learning process and the assistace they may get when they face a problem is regarded as the most disadventageous aspect of remote education system.By the way, the students stated that the program was disqualified in terms of applied courses, supplies and the feedback that was provided to them. In the light of these findings, the suggestions made by the researcher depending on the result of the research are given place.
Collections