Eğitim ortamları için FPGA destekli dokunmatik yazım ekranı tasarımı ve kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler her alanı olduğu gibi eğitim alanındaki çalışmaları da etkilemektedir. Bilgisayar, eğitimde etkinliği arttırmak amacıyla ilk olarak bilgisayar destekli eğitim çalışmalarında kullanılmıştır. Son zamanlarda, etkileşimli ve akıllı sınıf uygulamalarının geliştirilmesi ile bilgisayarın eğitim alanına katkıları devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı, eğitim ortamlarında kullanılmak üzere FPGA teknolojisinin sağladığı kolaylıklardan yararlanılarak, projeksiyon cihazı destekli, düşük maliyetli, portatif veya sabit olarak kullanılabilen bir dokunmatik yazım ekranı tasarlamak ve kullanılabilirliğini test etmektir. Kullanılabilirlik testi, tasarlanan yazım ekranının son kullanıcısı olan öğretmenler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Testte; sistemin kullanım kolaylığı, işe yararlılığı ve kullanışlılığının derecelendirilmesi belirlenmiştir. Test dahilinde kullanıcılardan bilgi toplamak için çeşitli araçlar kullanılmıştır. Bu araçlardan toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi ile tasarlanan sistemin belirlenen hedefe oldukça yaklaşmış olduğu sonucuna varılmıştır. Developments in information and communication technologies affect to the works in the field of education as well as all fields. Computer was first used in computer-aided training in order to increase efficiency. Recently, with the developments in the interactive and intelligent class applications, contributes of computer to the education field are ongoing. The aim of this study is that: design and usability evaluation of a projection device supported, low cost, portable or stable touchmatic writing screen for educational environments which is created with the convenience provided by FPGA technology. Usability test was conducted on teachers which are the end users of this designed writing screen. Within the test; ease of use, usefulness and usability scale of the system has been determined. In the test; variety of tools were used to gather information from users. According to analysis and evaluation of data, which are collected from these tools, the designed system nearly approached to desired target.
Collections