Show simple item record

dc.contributor.advisorTüfekci, Aslıhan
dc.contributor.authorSamanci, Kamuran
dc.date.accessioned2020-12-29T08:26:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:26:27Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363186
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler her alanı olduğu gibi eğitim alanındaki çalışmaları da etkilemektedir. Bilgisayar, eğitimde etkinliği arttırmak amacıyla ilk olarak bilgisayar destekli eğitim çalışmalarında kullanılmıştır. Son zamanlarda, etkileşimli ve akıllı sınıf uygulamalarının geliştirilmesi ile bilgisayarın eğitim alanına katkıları devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı, eğitim ortamlarında kullanılmak üzere FPGA teknolojisinin sağladığı kolaylıklardan yararlanılarak, projeksiyon cihazı destekli, düşük maliyetli, portatif veya sabit olarak kullanılabilen bir dokunmatik yazım ekranı tasarlamak ve kullanılabilirliğini test etmektir. Kullanılabilirlik testi, tasarlanan yazım ekranının son kullanıcısı olan öğretmenler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Testte; sistemin kullanım kolaylığı, işe yararlılığı ve kullanışlılığının derecelendirilmesi belirlenmiştir. Test dahilinde kullanıcılardan bilgi toplamak için çeşitli araçlar kullanılmıştır. Bu araçlardan toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi ile tasarlanan sistemin belirlenen hedefe oldukça yaklaşmış olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractDevelopments in information and communication technologies affect to the works in the field of education as well as all fields. Computer was first used in computer-aided training in order to increase efficiency. Recently, with the developments in the interactive and intelligent class applications, contributes of computer to the education field are ongoing. The aim of this study is that: design and usability evaluation of a projection device supported, low cost, portable or stable touchmatic writing screen for educational environments which is created with the convenience provided by FPGA technology. Usability test was conducted on teachers which are the end users of this designed writing screen. Within the test; ease of use, usefulness and usability scale of the system has been determined. In the test; variety of tools were used to gather information from users. According to analysis and evaluation of data, which are collected from these tools, the designed system nearly approached to desired target.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim ortamları için FPGA destekli dokunmatik yazım ekranı tasarımı ve kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDesign and usability evaluation of a FPGA supported touchmatic writing screen for educational environments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFPGA
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmAvailability
dc.identifier.yokid368224
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287466
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess