8. sınıf T.C. inklap tarihi ve Atatürk ilkeleri dersinde Atatürk ilkeleri ve milli devlet anlayışının öğretimi üzerine bir durum tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Atatürk ilkeleri ve milli devlet anlayışı kazanımlarına ulaşma düzeylerini tespit etmektir.İlköğretim okullarında Atatürk İlkeleri ve millî devlet anlayışının öğrencilere öğretilmesi yarınların teminatı olan öğrencilerin milli esaslara sahip bireyler olarak yetiştirilmesi için önemlidir. Atatürk İlkeleri ve millî devlet anlayışını öğrenmiş olarak yetişen öğrenciler Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin felsefesini bilen ve uygulamada duyarlı olan insanlar olarak yurdun her köşesinde ülkelerine hizmet vereceklerdir.Bu araştırma, Ankara merkez ilçelerinde (8 ilçe) tespit edilen bir alt sosyoekonomik düzeyde, bir de üst sosyoekonomik düzeydeki toplam 16 ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Tarafımızdan geliştirilen ve 42 sorudan oluşan uygulama aracı, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersindeki Atatürk ilkeleri ve milli devlet ile ilgili kazanımları kapsamaktadır. Bu anketteki sorulara verilen yanıtlardan hareketle Atatürk ilkelerinin felsefesine ve milli devlet anlayışına ilköğretim ikinci kademede ne derece ulaşıldığına, öğrencilere Atatürk'ün görüşlerinin ve milli devlet anlayışının ne derecede kazandırıldığına bakılmıştır. Anketin sonuçları yorumlanırken ilköğretim okullarının sosyoekonomik durumu ile cinsiyet değişkenlerine de bakılmıştır.Araştırmanın sonucunda ilköğretim öğrencilerinin 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde yeterli düzeyde Atatürk İlkeleri ve milli devlet anlayışı kazanımlarına ulaştıkları söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Atatürkçülük, Atatürk İlkeleri, Milli, Milli Devlet The purpose of this study is to determine the level of achievements of 8th grade primary school students in terms of understanding Atatürk's principles and sense of national state in the course of Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution.Teaching students the concept of national state and Atatürk's Principles in primary schools is crucial point in order to raise students as individuals who are well aware of the national principles. Students growing up as individuals who have learned the the concept of national state and Atatürk's Principles and who have been well aware of the philosophy of the Republic of Turkey and who are sensitive in practice will serve their country.This study is totally applied in 16 primary schools in Cenrtal Ankara districts ( 8 districts) , some of which are in a low socioeconomic level and the rest of which are in a high socioeconomic level. Developed by researcher , application tool consisting of 42 questions includes gains related to the concept of Atatürk's principles and national state of 8th grade course of Revolution and Atatürk's principles.Moving from the answers given to questions in this survey, It has been observed how well the students have understood the philosophy of Atatürk's principles and national state concept and how well students have achieved to understand the concept of Ataturk's principles and national state vision in primary schools. In interpreting the results of survey , primary schools' socio- economic status and gender variables have been taken into account.As a result of this study, it can be said that 8th grade primary school students who have attended in the course of Revolution and Atatürk's principles have reached at a sufficient level of gains related to the concept of Atatürk's principles and national state.
Collections