Biyomedikal uzmanlarının uzaktan eğitiminde etkileşimli öğrenme nesnelerinin görüntülenmesi için web sayfa tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Web tabanlı uzaktan eğitim, günümüzde büyük ilgi ve rağbet gören eğitim yöntemidir. Onun uygulamaları dünyada birçok ülkede görülmektedir. Bu tezde, Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) için bir içerik geliştirme süreci tanımlanmıştır. Çalışmada, açık kaynak kodlu Moodle öğretim yönetim sistemi kullanılmıştır. İçerik geliştirmede ÖYS ile birlikte uyumlu olarak çalışacak şekilde bir platform seçimi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Avrupa birliği hayat boyu öğrenme programı kapsamında desteklenen Biyomedikal uzmanların web tabanlı eğitimi projesi çerçevesinde geliştirilmiş 2D ve 3D interaktif nesneler ve içerikler kullanılmıştır. Geliştirilen içerikler XML dosyası ile sistemdeki içerik ağacına gömülmüştür. Çalışmada, sınav yapma, değerlendirme, öğrenci performansını izleme, sınav istatistikleri ve öğrenci takibi gibi ölçme ve değerlendirme uygulamaları önemli ölçüde kolaylaşmıştır. Gerçekleştirilen uygulamadaki ders içeriği modeliyle Biyomedikal uzmanların zaman ve mekân sınırlaması olmadan hizmet içi mesleki eğitim almaları amaçlanmıştır. Today, Web-based distance education is gaining a great interest due its popularity. Its practices are increasingly seen in many countries around the world. In this thesis, a content development process for Learning management system (LMS) was described. In the study, open source coded Moodle LMS was used. An appropriate platform was used so that all contents were compatible with LMS. 2D and 3D interactive objects were used with contents where developed in Web based Training of Biomedical Specialists project under European community Life Long Learning Program. Developed contents with interactive objects were embedded in content tree with an XML file. In the study, test and evaluation applications such as testing, assessment of results, student performance monitoring and statistics become much easier. The training of biomedical specialists, without time and space limitation is aimed with the course content model described in the thesis.
Collections