Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, İnan
dc.contributor.advisorDoğan, Nurettin
dc.contributor.authorIşik, İmral
dc.date.accessioned2020-12-29T08:26:23Z
dc.date.available2020-12-29T08:26:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363151
dc.description.abstractWeb tabanlı uzaktan eğitim, günümüzde büyük ilgi ve rağbet gören eğitim yöntemidir. Onun uygulamaları dünyada birçok ülkede görülmektedir. Bu tezde, Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) için bir içerik geliştirme süreci tanımlanmıştır. Çalışmada, açık kaynak kodlu Moodle öğretim yönetim sistemi kullanılmıştır. İçerik geliştirmede ÖYS ile birlikte uyumlu olarak çalışacak şekilde bir platform seçimi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Avrupa birliği hayat boyu öğrenme programı kapsamında desteklenen Biyomedikal uzmanların web tabanlı eğitimi projesi çerçevesinde geliştirilmiş 2D ve 3D interaktif nesneler ve içerikler kullanılmıştır. Geliştirilen içerikler XML dosyası ile sistemdeki içerik ağacına gömülmüştür. Çalışmada, sınav yapma, değerlendirme, öğrenci performansını izleme, sınav istatistikleri ve öğrenci takibi gibi ölçme ve değerlendirme uygulamaları önemli ölçüde kolaylaşmıştır. Gerçekleştirilen uygulamadaki ders içeriği modeliyle Biyomedikal uzmanların zaman ve mekân sınırlaması olmadan hizmet içi mesleki eğitim almaları amaçlanmıştır.
dc.description.abstractToday, Web-based distance education is gaining a great interest due its popularity. Its practices are increasingly seen in many countries around the world. In this thesis, a content development process for Learning management system (LMS) was described. In the study, open source coded Moodle LMS was used. An appropriate platform was used so that all contents were compatible with LMS. 2D and 3D interactive objects were used with contents where developed in Web based Training of Biomedical Specialists project under European community Life Long Learning Program. Developed contents with interactive objects were embedded in content tree with an XML file. In the study, test and evaluation applications such as testing, assessment of results, student performance monitoring and statistics become much easier. The training of biomedical specialists, without time and space limitation is aimed with the course content model described in the thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBiyomühendisliktr_TR
dc.subjectBioengineeringen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleBiyomedikal uzmanlarının uzaktan eğitiminde etkileşimli öğrenme nesnelerinin görüntülenmesi için web sayfa tasarımı
dc.title.alternativeWeb site design for interactive learning objects visualization in distance education of biomedical specialists
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiomedical engineering
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmWeb design
dc.identifier.yokid370311
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287482
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess