Halil Fikret Kanad`ın hayatı, eserleri ve eğitim anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yaptığı çalışmalarla eğitim tarihimizde önemli bir yere sahip olan fakat hakkında ayrıntılı bir araştırma yapılmamış olan Halil Fikret Kanad'ın hayatı, eserleri incelenerek eğitime ilişkin görüşlerini inceleyerek değerlendirmektir.Bu araştırma, tarihi bir çalışmadır. Araştırma amaçlarına uygun olarak veriler elde etmek için genel tarama yöntemlerinden tarihsel yöntem kullanılmıştır. Tarama modelleri, geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır aynı zamanda araştırmaya konu olan olay, birey ya da nesne, kendi koşulları içinde var olduğu gibi tanımlanmaya çalışılır. Dolayısıyla araştırmada, alan yazın taraması ( literatür taraması) yapılarak Halil Fikret Kanad'ın hayatı, eserleri ve eğitime ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. .Bulgular, Halil Fikret Kanad'ın Türk eğitim tarihinde adı geçen önemli eğitimcilerimizden birisi olduğunu, Türk eğitim sisteminin çeşitli sorunları, toplumun yetiştirilmesi, öğretim yöntemleri ve müfredat programları, eğitim sosyolojisi gibi bugünkü eğitim bilimlerinin birçok dalıyla ilgili çalışmalar yapmış, yazılar yazmış ve Türk eğitim sistemini eleştirmiş, önerilerde bulunmuş değerli bir Türk aydını ve eğitimcisi olduğunu göstermektedir.Bu bulgular ışığında, Pedagoji, terbiye, ahlaki karakter, milliyet ideali ve topyekun bir milli terbiye kavramlarını sıkça kullanan ve vurgulayan Halil Fikret Kanad'ın eserlerinin okunması ve okutulmasının eğitim bilimi ile ilgilenenlere bir ufuk açacağına dair kanaate varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Pedagoji, terbiye, ahlaki karakter, Bu araştırmanın amacı, yaptığı çalışmalarla eğitim tarihimizde önemli bir yere sahip olan fakat hakkında ayrıntılı bir araştırma yapılmamış olan Halil Fikret Kanad?ın hayatı, eserleri incelenerek eğitime ilişkin görüşlerini inceleyerek değerlendirmektir.Bu araştırma, tarihi bir çalışmadır. Araştırma amaçlarına uygun olarak veriler elde etmek için genel tarama yöntemlerinden tarihsel yöntem kullanılmıştır. Tarama modelleri, geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır aynı zamanda araştırmaya konu olan olay, birey ya da nesne, kendi koşulları içinde var olduğu gibi tanımlanmaya çalışılır. Dolayısıyla araştırmada, alan yazın taraması ( literatür taraması) yapılarak Halil Fikret Kanad?ın hayatı, eserleri ve eğitime ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. .Bulgular, Halil Fikret Kanad?ın Türk eğitim tarihinde adı geçen önemli eğitimcilerimizden birisi olduğunu, Türk eğitim sisteminin çeşitli sorunları, toplumun yetiştirilmesi, öğretim yöntemleri ve müfredat programları, eğitim sosyolojisi gibi bugünkü eğitim bilimlerinin birçok dalıyla ilgili çalışmalar yapmış, yazılar yazmış ve Türk eğitim sistemini eleştirmiş, önerilerde bulunmuş değerli bir Türk aydını ve eğitimcisi olduğunu göstermektedir.Bu bulgular ışığında, Pedagoji, terbiye, ahlaki karakter, milliyet ideali ve topyekun bir milli terbiye kavramlarını sıkça kullanan ve vurgulayan Halil Fikret Kanad?ın eserlerinin okunması ve okutulmasının eğitim bilimi ile ilgilenenlere bir ufuk açacağına dair kanaate varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Pedagoji, terbiye, ahlaki karakter,
Collections