Vee diyagramına dayalı öğretimin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometrik cisimlerin yüzey alanları alt öğrenme alanındaki akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Vee Diyagramına Dayalı Öğretimin İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Geometrik Cisimlerin Yüzey Alanları Alt Öğrenme Alanındaki Akademik Başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma 2009?2010 eğitim-öğretim yılı İzmir İli Bornova İlçesindeki bir ilköğretim okulunda okuyan 48 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada öntest- sontest kontrol gruplu deneysel yöntem uygulanmıştır. Araştırmanın deney grubunda 24, kontrol grubunda ise 24 öğrenci bulunmaktadır.Deney grubunda Vee diyagramına dayalı öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Uygulama süreci iki buçuk hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi uygulama öncesinde (öntest), uygulama sonrasında (sontest) ve uygulamadan bir ay sonra (kalıcılık) toplam üç kez kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 12.0 programı ile analiz edilmiştir.Verilerin analizi sonucunda, Vee diyagramına dayalı öğretim yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun sontest-öntest başarı testi puan ortalamaları karşılaştırılmış ve deney grubu lehine .05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin kalıcılık puan ortalamaları ile Vee diyagramına dayalı öğretim yönteminin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin kalıcılık puan ortalamaları arasında kontrol grubu lehine .05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Sonuç olarak geometrik cisimlerin yüzey alanları konusunda Vee diyagramına dayalı öğretimin 8.sınıf öğrencilerin matematik başarısını arttırdığı fakat kalıcılığı sağlayamadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi ve Öğretimi, Vee diyagramı, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Başarı. The purpose of this study is to investigate the effect of the instruction about Geometric solid surface fields based on Vee-diagrams to the year primary students? academic success in mathematics lessons.This study was made with 48 primary school students in İzmir-Bornova in 2009-2010 academic years. The empirical method with pretest-posttest control group was used in this study. In experimental group there were 24 students, in control group there were 24 students.In experimental group the lessons were carried out by the instruction method based on Vee-diagrams. The application lasted two weeks. The success test which was prepared by the researcher was used to obtain data. The success test was used three times: before the application (pretest), after the application (posttest) and after a month from application. The datas were analyzed by the program SPSS 12.0.After the datas were analyzed, we compared the average grade of the success test in experimental group where the instruction based on Vee-diagrams with the average grade of the success test in control group where the traditional method was used. And a .05 significant distinction was found between the control group students? average grade of stableness where the traditional method was used and the experimental group students? average grade of stableness where the instruction based on Vee-diagrams was used.As a result the instruction based on Vee-diagrams in the subject of geometric solids? surface fields raised year students? mathematical success but it couldn?t provide the permanency.Key Words: Mathematic Education and Instruction, Vee-Diagrams, Traditional Instruction Method, Success.
Collections