Işık ünitesinin ilköğretim öğrencilerine bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntem ile öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bilimsel tartışma odaklı öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki akademik başarılarının ve bilimin doğasını anlama düzeylerinin artmasında, fene karşı tutumlarının olumlu yönde gelişmesinde anlamlı bir etkinliğe sahip olup olmadığını incelemektir.Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel tasarımın kullanıldığı bu çalışma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Ankara ili Yenimahalle ilçesinde orta ölçekli bir ilköğretim okulunun 7. sınıflarında eğitimlerine devam eden 63 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem, kolay ulaşılabilir örneklem metoduyla seçilmiş ve deney grubu ile kontrol grubu, seçilen örneklemden rastgele belirlenmiştir. Çalışma öntest ve sontestlerin uygulanması da dahil haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 6 hafta sürmüştür.Çalışmanın başlangıcında hem deney grubunda hem de kontrol grubunda bulunan öğrencilere; ön bilgi testi, başarı testi, bilimin doğası anlama anketi ve fen tutum anketi uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilere başarı testi, bilimin doğası anlama anketi ve fen tutum anketi tekrar uygulanmıştır. Bu testlerden elde edilen sonuçlar araştırmanın nicel verileri olarak kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesi SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada ileri sürülen hipotezleri test etmek için t- testi kullanılmıştır.Araştırma boyunca toplanan nicel verilerin istatistiksel analizleri sonucunda bilimsel tartışma odaklı öğretim yöntemiyle derslerin işlendiği deney grubu öğrencilerinin ışık ünitesi kapsamında akademik başarılarının geleneksel öğretim yöntemleriyle derslerin işlendiği kontrol grubunda bulunan öğrencilere göre anlamlı derecede daha iyi olduğu tespit edilmiştir. Yine aynı şekilde deney grubunda bulunan öğrencilerin bilimin doğasını anlama düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı derecede daha iyi olduğu da tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fene yönelik tutumlarında anlamlı bir değişiklik tespit edilememiştir. The purpose of this study is to investigate the effectiveness of argumentation on 7th grade students? academic achievement of light unit and comparing the results with the traditional instruction method. In addition, investigating the students? level of understanding the nature of science and attitudes towards science .The sample of the study is formed of 63 students studying in two 7th-grade classes in 2009-2010 school year. The sample has been formed through the easily available sampling method and the experimental group and the control group have been determined randomly out of the sample. In the study, the design of pretest- posttest control group, which is a quasi experimental pattern, have been used. The study has been continued totally six weeks 4 hours a week with two classes per week including the applications of pretest-posttest.Beginning of the study, pre-knowledge test, achievement test, understanding the nature of science scale and attitude towards science scale have been used as tools of measurement within for pretest in both the experimental group and control group students. End of the study, achievement test, understanding the nature of science scale and attitude towards science scale have been used as tools of measurement within for posttest in both the experimental group and control group students. The results of the tests have been used as the quantitive data of the study. The evaluation of these quantitive data has been carried out through the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) computer programme. t test has been used to test the hyphotheses put forward in the study.The statistical analysis of the study has showed that the students in the experimental group, who have had scientific argumentation based instruction, have proved meaningfully better at success in the concept of light when compared with the students traditionally instructed in the control group. Futhermore, a differentiation between the experimental and the control group has been observed, which is siding with the experimental one, concerning the understanding of the nature of scientific knowledge but hasn?t been observed significant differentiation between experimental and control group students' attitudes towards science.
Collections