Trafik eğitiminde üç boyutlu anaglif bir animasyon filminin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, İlköğretim Birinci Kademe 4. Sınıf Trafik Güvenliği dersine yönelik geliştirilen üç boyutlu anaglif animasyon filminin hazırlanma aşamalarını, bir eğitim materyali olarak uygulanma aşamalarını ve istatistiksel olarak değerlendirilen öğrenci, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerini içeren anket sonuçlarını kapsamaktadır. İlköğretim Trafik Güvenliği öğretim programının genel amacı, trafik kuralları konusunda duyarlı davranışlar sergileyecek bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır. Öğrencilerin algı seviyelerini yükseltmek, öğrenim için önemlidir. Bu çalışmada hazırlanan üç boyutlu anaglif animasyon filminin yapım aşamaları metodolojik biçimde anlatılmaktadır. Uygulaması Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde gerçekleştirilen çalışmanın, ders içeriğine uygunluğu, trafik eğitimine katkıları ve öğrenci algısına etkisi, öğrenci, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri şeklinde değerlendirilmiştir. Ses, animasyon, görsel efekt, üç boyutluluk gibi özellikleri barındıran ve anaglif gözlükler yardımıyla izlenebilen animasyon filmi, öğrencilere benzersiz bir deneyim yaşatmakla beraber öğrenmeyi çabuk ve kalıcı hale getiren yardımcı bir eğitim materyali konumundadır. This research contains prepration steps of 3D anaglyph animation movie for grade 4 traffic safety class as an instructional material and also contains the results of the survey that has the opinions of the teachers, the candidate teachers and the students who are statistically evaluated. The general purpose of Primary Traffic Safety curriculum is to raise individuals who are sensitive enough to obey traffic rules. It is important to increase the student's level of perception for education.In this research, the preparation steps of the 3D animation film is explained methodologically.The research which has been performed in Gazi University Faculty of Education and in the schools which are bound to the curriculum of national education ministry is evaluated to show the compatibility with the course content,the contribution of traffic education, students' perceptions of the impact and the perspectives of the teachers and candidate teachers.The animation film which can only be watched with the benefit of 3D anaglyph glasses; consists of sound,animation,visual effects, three-dimensionality is an educational material which gives the stutends very unique experience and makes the learning quick and permanent.
Collections