Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hüseyin
dc.contributor.authorÖztürk, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T08:25:04Z
dc.date.available2020-12-29T08:25:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362732
dc.description.abstractBu araştırma, İlköğretim Birinci Kademe 4. Sınıf Trafik Güvenliği dersine yönelik geliştirilen üç boyutlu anaglif animasyon filminin hazırlanma aşamalarını, bir eğitim materyali olarak uygulanma aşamalarını ve istatistiksel olarak değerlendirilen öğrenci, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerini içeren anket sonuçlarını kapsamaktadır. İlköğretim Trafik Güvenliği öğretim programının genel amacı, trafik kuralları konusunda duyarlı davranışlar sergileyecek bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır. Öğrencilerin algı seviyelerini yükseltmek, öğrenim için önemlidir. Bu çalışmada hazırlanan üç boyutlu anaglif animasyon filminin yapım aşamaları metodolojik biçimde anlatılmaktadır. Uygulaması Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde gerçekleştirilen çalışmanın, ders içeriğine uygunluğu, trafik eğitimine katkıları ve öğrenci algısına etkisi, öğrenci, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri şeklinde değerlendirilmiştir. Ses, animasyon, görsel efekt, üç boyutluluk gibi özellikleri barındıran ve anaglif gözlükler yardımıyla izlenebilen animasyon filmi, öğrencilere benzersiz bir deneyim yaşatmakla beraber öğrenmeyi çabuk ve kalıcı hale getiren yardımcı bir eğitim materyali konumundadır.
dc.description.abstractThis research contains prepration steps of 3D anaglyph animation movie for grade 4 traffic safety class as an instructional material and also contains the results of the survey that has the opinions of the teachers, the candidate teachers and the students who are statistically evaluated. The general purpose of Primary Traffic Safety curriculum is to raise individuals who are sensitive enough to obey traffic rules. It is important to increase the student's level of perception for education.In this research, the preparation steps of the 3D animation film is explained methodologically.The research which has been performed in Gazi University Faculty of Education and in the schools which are bound to the curriculum of national education ministry is evaluated to show the compatibility with the course content,the contribution of traffic education, students' perceptions of the impact and the perspectives of the teachers and candidate teachers.The animation film which can only be watched with the benefit of 3D anaglyph glasses; consists of sound,animation,visual effects, three-dimensionality is an educational material which gives the stutends very unique experience and makes the learning quick and permanent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.titleTrafik eğitiminde üç boyutlu anaglif bir animasyon filminin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of a three-dimensional anaglyph animation film on traffic education and its estimation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10043404
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362465
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess