Ontoloji tabanlı zeki öğretim sistemleri ile yabancı dilde kelime öğrenme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zeki öğretim sistemleri eğitim sürecini geliştirmede önemli katkılar sağlamaktadır. Ontoloji tabanlı zeki öğretim sistemleri karmaşık birçok problemi ortadan kaldırmaktadır. Zeki öğretim sistemlerinin sağladığı bireysel gelişim, mekandan ve zamandan bağımsız öğrenme gibi faydalara, ontolojilerin sağladığı konsept ile desteklenerek önemli adımlar atılmıştır. Günümüzde anlamsal web' in sunduğu imkanlar ile eğitim alanında sağlam yazılımlar geliştirilmektedir ve bu yazılımlarım kullanımları hızla artmaktadır. Teknik bir alan ya da yabancı dil sınavları için yabancı dilde kelime öğrenme ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı gidermek için etkin ve verimli bir şekilde iyi bir öğrenme ortamı sunulması gerekmektedir. İstenilen bu ortamı oluşturmak için kişisel ve akıllı bir sistem tasarlanmalıdır. Bu amaçla bu çalışmada ontoloji tabanlı zeki bir öğretim sistemi geliştirilmiş ve tasarım detaylarının yanı sıra bu sistemin kullanımı ile elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Yapılan kullanıcı değerlendirmesi ile olumlu sonuçlar alınmıştır. Ayrıca uzman değerlendirilmesi yapılmış olup elde edilen sonuçlar geliştirilen sistemin öngörülen başarısının istenilen seviyede olduğunu gösterir niteliktedir. Intelligent tutoring systems have had substantial contributions in advancement of educational processes. Ontology-based intelligent tutoring systems solve various complex problems. There have been important developments in the field by supporting benefits of intelligent tutoring systems such as personal development and time/space independent learning, with concepts provided by ontologies. Today robust educational software is developed with the use of facilities provided by semantic web and it finds wide-spread use. In a technical field or in a foreign language exam acquisition of a foreign language vocabulary is needed.In order to address this need, an effective and efficient learning environment is required. In order to create this environment, an personilized and intelligent system must be designed.For this purpose, this study demonstrates development of an ontology-based intelligent tutoring system in which detailed design is provided along with evaluation of system usage results. User evalaution yielded positive results. Furthermore experts evaluations are made. Results have shown that developed system's success is at the anticipated success level.
Collections