Show simple item record

dc.contributor.advisorKaracan, Hacer
dc.contributor.authorAkdemir, Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T08:24:28Z
dc.date.available2020-12-29T08:24:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362531
dc.description.abstractZeki öğretim sistemleri eğitim sürecini geliştirmede önemli katkılar sağlamaktadır. Ontoloji tabanlı zeki öğretim sistemleri karmaşık birçok problemi ortadan kaldırmaktadır. Zeki öğretim sistemlerinin sağladığı bireysel gelişim, mekandan ve zamandan bağımsız öğrenme gibi faydalara, ontolojilerin sağladığı konsept ile desteklenerek önemli adımlar atılmıştır. Günümüzde anlamsal web' in sunduğu imkanlar ile eğitim alanında sağlam yazılımlar geliştirilmektedir ve bu yazılımlarım kullanımları hızla artmaktadır. Teknik bir alan ya da yabancı dil sınavları için yabancı dilde kelime öğrenme ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı gidermek için etkin ve verimli bir şekilde iyi bir öğrenme ortamı sunulması gerekmektedir. İstenilen bu ortamı oluşturmak için kişisel ve akıllı bir sistem tasarlanmalıdır. Bu amaçla bu çalışmada ontoloji tabanlı zeki bir öğretim sistemi geliştirilmiş ve tasarım detaylarının yanı sıra bu sistemin kullanımı ile elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Yapılan kullanıcı değerlendirmesi ile olumlu sonuçlar alınmıştır. Ayrıca uzman değerlendirilmesi yapılmış olup elde edilen sonuçlar geliştirilen sistemin öngörülen başarısının istenilen seviyede olduğunu gösterir niteliktedir.
dc.description.abstractIntelligent tutoring systems have had substantial contributions in advancement of educational processes. Ontology-based intelligent tutoring systems solve various complex problems. There have been important developments in the field by supporting benefits of intelligent tutoring systems such as personal development and time/space independent learning, with concepts provided by ontologies. Today robust educational software is developed with the use of facilities provided by semantic web and it finds wide-spread use. In a technical field or in a foreign language exam acquisition of a foreign language vocabulary is needed.In order to address this need, an effective and efficient learning environment is required. In order to create this environment, an personilized and intelligent system must be designed.For this purpose, this study demonstrates development of an ontology-based intelligent tutoring system in which detailed design is provided along with evaluation of system usage results. User evalaution yielded positive results. Furthermore experts evaluations are made. Results have shown that developed system's success is at the anticipated success level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleOntoloji tabanlı zeki öğretim sistemleri ile yabancı dilde kelime öğrenme
dc.title.alternativeVocabulary learning in foreign languages by ontology-based intelligent tutoring systems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSemantic networks
dc.subject.ytmIntelligent instruction systems
dc.identifier.yokid10100629
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid420603
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess