Güzel sanatlar ve spor liselerinde görsel sanatlar dersinde plastik sanat elemanlarından çizginin çocuğun yaratıcılığına etkisi (Kırıkkale örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güzel Sanatlar ve spor liselerinde görsel sanatlar (desen) dersinde çocuğun yaratıcılığına plastik sanat elemanlarından çizginin önemli bir eleman olmasına rağmen, hedeflenen amaçlara uygun bir gelişim izleyemediği ve uygulama aşamasında yaratıcılık kavramına ilişkin sorunların yaşandığı gözlemlenmektedir.Bu araştırmada, tek grup öntest, sontest deneysel desen araştırması kullanılmıştır. Bu araştırmada, araştırmacının nicel araştırma tekniklerini tek bir çalışma içerisinde birleştirdiği araştırma olarak tanımlanmaktadır. Buna göre, nicel veriler ayrı ayrı toplanmış, analiz edilmiş ve elde edilen veriler Cronbch Alpha katsyısı ile bakılarak güvenirlik elde edilmiştir.Araştırma öntest ve sontest olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Uygulama, 2010-2011 eğitim öğretim yılı güz döneminde Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Resim Bölümü öğrencileri Resim-9 sınıfı (N=23) ile yürütülmüştür. Asıl sontest ise I. yarıyılda sekiz hafta sonra aynı öğrenci grubu (N=23) ile gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmada; Görsel Sanatlar (desen) dersi çerçevesinde, çizginin ve yaratıcılık kavramının nasıl algılandığı belirtilmiş, desen eğitimi dersinde uygulanmakta olan yaratıcı etkinliklerin neler olduğu, çocuğun sanatsal ve yaratıcı etkinliği olan resim yapmasına çizginin ne gibi katkısı olduğu vurgulanmıştır. Çizginin çocuğun yaratıcılığına etkisi uygulanan öğretim yöntemleri, ders içi ve dışı uygulanan etkinlikler, çocuğun sanatsal yaratıcılığına ne gibi etkileri olduğuna yönelik bilgiler elde edilmiş ve konuyla ilişkin önerilerde bulunulmuştur. In fine art and sport high school-in the classes of visual arts(design);although the line is one of the important plastic art elements in means of the student?s creativeness.It has been seen that ,ıt couldn?t have had enough improvement parallel to the aims and ıt has been researched that some problems have occured in terms of the creativeness of the students during the application.In this study;single group pretest,posttest experimental design and mixed method research was used.Mixed method research is defined as the researches that the researcher combines the quantative methods in the same study.According to this, quantative data was distinguishedly gathered,analysed and the gained data was seen as reliable after been evaluated with the Cronbach Alpha coefficent.The research was done in two phases as;pretest and posttest.The application was done in 2010-2011 educational year autumn semester on the fine art and sport high school art department, Art 9 class(N=23)students.The actual post test was done on the same student group(N=23) after eight weeks in the first semester.The first phase was done on the Art 9 students who didn?t have education.For the second phase,eight weeks continuing application on the students was done by the researcher.In this study,In points of visual arts(design)class,how the line and creativeness term were perceived,what the creativity activities that were used in the design study courses were and what sort of contributions that the line made for the artistic and creative affected paintings were defined.Information about; how the line?s effect on the student?s creativeness,applied teaching methods,intrinsic and extrinsic activities affected the artistic creativeness of the student ,was gained and suggestions about the subject were given.
Collections