12. sınıf ?Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi? ders kitabının öğretmen ve öğrenci görüşleri ışığında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarih öğretimi ve özellikle tarih ders kitapları, toplumsal ve akademik alanda son yıllarda kapsamlı eleştirilere ve tartışmalara konu olmuştur. Ülkemizde tarih öğretimi alanında yapılan önemli gelişmelerden biride 2008 yılında hazırlanan Orta Öğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi Öğretim Programıdır. Bu araştırmanın genel amacı da lise programlarına yeni giren 12. sınıf ?Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi? ders kitabının niteliğini ve bu konuda tarih öğretmenlerinin ve 12. sınıf öğrencilerinin görüşlerini ortaya koymaktır.Araştırma kapsamında literatür taraması yapılmış ve ders kitaplarının eğitim-öğretim açısından önemine değinilmiş ve ayrıca tarih öğretimi hakkında bilgi verilmiştir. Bu araştırma, Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi ders kitabı ile ilgili tarih öğretmenlerinin ve okullarımızda bu dersi alan 12. sınıf öğrencilerinin görüşlerini tespit etmeye yöneliktir. Araştırma kapsamında öğretmen ve öğrencilere anket formu uygulanmıştır. Araştırmamız bu yönüyle tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Yapılan anket çalışması sonucunda; öğretmen ve öğrenci görüşlerinin birbirinden farklı olduğunu anlaşılmaktadır. Öğretmenler ders kitabının öğrenci seviyesine uygun ve görsellerinin yeterli olduğunu düşünürken, kitabın öğrencide merak uyandırmadığını ve dersi sevdirmekten uzak olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler ise ders kitabının çok fazla eksiği olduğu yönünde fikir belirtmişlerdir. ?Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi? ders kitabının ders için yeterli olmadığını, konu anlatımının ilgi çekmediğini ve görsellerin merak uyandırıcı nitelikte olmadığını söylerler. Yapılan araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda 12.sınıf ?Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi? ders kitabının öğretmen ve öğrenci görüşü ışığında olumlu ? olumsuz yönleri tespit edilerek önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Tarih, ders kitabı, tarih öğretimi. The history teaching and specifically the text books of history have been the subject of criticism and debates among social and academic sphere over the last years. One of the major developments in the field of history teaching in Turkey is the `Secondary Education Teaching Programme on Contemporary Turkish and World History? prepared in 2008. The general purpose of this research is to evaluate the quality of the 12th grade high school text book on ?Contemporary Turkish and World History? which has recently been introduced in the 12th grade and to present the comments received by the history teachers and the 12th grade students taking this course.Within the frame of this research, literature has been searched and the importance of text books for the education has been mentioned and information on history teaching has been given. This research aims to learn about the views of history teachers and 12th grade students taking this course on the text book of Contemporary Turkish and World History. The main part of this study consists of conducting questionnaire for teachers and students. With this respect, this study complies with the survey model. The result of the survey indicates that there is a discrepancy between the views of the teacher and the students. The teachers think that the text book matches the level of the students and has adequate visual materials, but it is not attractive and falls short of inducing students? interest in the course itself. The students, on the other hand, expressed their views that the text book has significant deficiencies. For instance, they think that the text book on ?the Contemporary Turkish and World History? does not sufficiently cover the course, the way that the topics are dealt with is not attractive and the visual materials do not captivate attention. In line with the results of the research conducted, the positive and negative aspects of the 12th grade high school text book ?Contemporary Turkish and World History?, have been ascertained and suggestions have been made accordingly.Key words: History, text book, history teacher
Collections