Müzik eğitiminde 5E Modeli`nin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müzik dersinde 5E modelinin öğrencilerin müziksel öğrenme düzeyleri, müzik dersine ilişkin tutumları ve öğrendiklerini hatırlama düzeyleri üzerindeki etkilerini saptamaktır.Bu amaçla araştırmada, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Deneysel çalışmada uygulama yapılan okulların belirlenmesinde, okulların sosyo-kültürel ve ekonomik koşulları, sınıf mevcutları göz önünde bulundurulmuştur. Araştırma, 2009-2010 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığı Ankara İli Çankaya İlçesine bağlı iki ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 119 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerden 61'i deney, 58'i kontrol grubunda yer almıştır.Araştırmada İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı'nın 7. sınıf müzik dersinde yer alan `Müzikte Dizileri Öğreniyorum' konusu ve kazanımları doğrultusunda üç hafta süren bir uygulama yapılmıştır. Uygulama sürecinde deney grubunda dersler 5E modeline göre araştırmacı tarafından geliştirilen etkinliklerle, kontrol grubunda ise İlköğretim 2006 Müzik Öğretim Programı Öğretmen Kılavuz Kitabı'nda yer alan öğretim yöntem ve teknikleri ile işlenmiştir.Çalışmanın alt hipotezlerini tespit etmek ve uygulama yapılan öğrencilerden veri toplamak için farklı ölçme araçları kullanılmıştır. Öğrencilerin `Müzikte Dizileri Öğreniyorum' konusuna yönelik olarak sahip oldukları kazanımları ve bu kazanımları hatırlama düzeylerini ölçmek için akademik başarı testi geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarını ölçmek için Özmentaş (2006) tarafından geliştirilen, güvenirlik katsayısı 0,86 olan ve 20 maddeden oluşan ?Müzik Dersi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada deney grubu öğrencilerinin 5E modeli uygulamasına yönelik görüşlerini belirlemek için ?Öğrenci Görüşleri Formu? oluşturulmuş ve kullanılmıştır.Elde edilen verilerin çözümlenmesinde normal dağılım gösteren veriler için parametrik testlerden bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi, Split File Anova testi; non- parametrik testlerden Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için ise, .05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir.Araştırma sonucunda, 5E Modelinin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile 2006 Müzik Öğretim Programı Öğretmen Kılavuz Kitabı'ndaki etkinliklerin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin müzik dersi başarıları, müzik dersine yönelik tutumları ve öğrendiklerini hatırlama düzeyleri arasında anlamlı derecede fark olduğu gözlemlenmiştir. Uygulanan test sonuçlarına göre 5E modelinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve hatırlama düzeylerinin, mevcut öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, 5E modelinin ilköğretim müzik dersinde öğrencilerin derse yönelik ilgi ve katılımlarında olumlu etki yarattığı gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar, deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşme formlarından elde edilen verilerle de tutarlılık göstermektedir. The aim of this study is to determine the effects of 5E model on the students? musical learning levels, attitudes toward music lesson and levels of recall of knowledge in the music lessons at elementary school.For this aim, this research employed semi-experimental design with pretest-posttest control group. Socio-cultural and economical conditions and class sizes of the schools were taken into consideration while choosing the schools that would be used in the experimental study. Thus, the research was conducted with the participation of totally 119 students from two primary schools under the Ministry of National Education in Ankara, in the second semester of 2009-2010 Academic Years. Of these students, 61 were included in experimental group and 58 were in control group.In the study, a three-week practice was followed in consistent with the topic ?I am learning the major, minor scales and Turkish modes in music? and the gaining of the 7th grade music lesson in the Primary School Music Lesson Educational Curriculum. During the practice, the lessons for the experimental group were taught using the activities developed by the researcher according to the 5E model, whereas the lessons for the control group were presented using the teaching methods stated in the 2006 Teacher Guide of Music Teaching Curriculum.Various measurement instruments were used for identifying sub-hypotheses of the study and for collecting data from the students assigned in the research. In order to evaluate the gaining of the students on the topic ?I am learning the major, minor scales and Turkish modes in music? and the levels of their recalling these gaining, Achievement Test on the Topic of ?Major, minor scales and Modes in Music? was developed and applied. ?Scale for Attitudes toward Music Lesson? was utilized for assessing the attitudes of the students toward this course. `Attitude Scale Toward Music Lesson? was developed by Özmentaş and the coefficient of reliability for the scale according to Cronbach Alpha is found .86 for a one factor consisting of 20 items. Moreover, to explore the opinions of the students in the experimental group about the practice of 5E model, `A Form for the Views of the Students? was used.While analyzing the obtained data, of the parametric tests, dependent and independent group t-tests and split file Anova test were used, and of the non-parametric tests, Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank test were used for the data with normal distribution. .05 significance level was preferred for evaluating statistical significance.As a result of the study, it was revealed that there was significant difference between the students in the experimental group to whom 5E model was applied and the students in the control group to whom activities in the 2006 Teacher Guide of Music Teaching Curriculum were applied, in terms of their achievement in music lesson, their attitudes toward music course and the levels of recalling their learning. Considering the results of the tests implemented, it was found that the levels of academic achievement and recalling were higher for the students of experimental group taught with 5E model than for the students of control group for whom current teaching methods were used. Furthermore, in the study, it was revealed that 5E model caused positive influence on the primary school students? interest and participation in the music course. These findings are consistent with the data obtained from the interview forms made with the students in the experimental group.
Collections