İş birlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 8. sınıf Türkçe dersinde öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına ve temel dil becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 8. sınıf Türkçe dersinde iş birlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına ve temel dil becerilerine etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Ankara ili Pursaklar ilçesi Ayyıldız İlköğretim Okulunda öğrenim görmekte olan iki ayrı 8. sınıf şubesinde gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplu ön test-son test deneysel desenin kullanıldığı araştırmada, yansız olarak seçilen sınıflardan birinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı iş birlikli öğrenme yöntemi uygulanırken, diğer sınıfta geleneksel (anlatım, soru-cevap) öğretim yöntemi uygulanmıştır.Verilerin elde edilebilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen Türkçe Dersi Başarı Testi ve Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS For Windows 15.0 adlı veri analiz programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı iş birlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunda, geleneksel yöntemle derslerin işlendiği kontrol grubuna göre akademik başarı açısından önemli bir ilerleme görülmüştür. Deney grubunun Türkçe dersine ilişkin tutumlarının, kontrol grubuna kıyasla daha olumlu bir gelişme gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İş birlikli öğrenme, Türkçe öğretimi, temel dil becerileri, tutum. This research was carried out to examine the effects of cooperative learning method in primary education 8th grade Turkish class on students? attitudes to the course and basic language skills.The research was carried out in two separate 8th grade classes which are studying in Ayyıldız primary school in Pursaklar in Ankara. In the research in which pretest-posttest experimental study of the pattern with control group was used, in one of the class impartially selected the cooperative learning method based on the constructivist approach; in the other class, the traditional teaching method (lecture-question-answer) was performed.Turkish course achievement test and attitude scale Turkish course oriented developed by the researcher to obtain data were applied to experimental and control groups as pretest and posttest. A data analysis program called SPSS for Windows 15.0 was used at the data analysis.According to the findings obtained from the research, it was seen that the experimental group to which cooperative learning method based on the constructivist approach was applied showed a significant improvement in terms of academic achievement as to the control group with traditional teaching of courses. It has been confirmed that the experimental group?s attitudes to Turkish course showed a more positive development compared to the control group.Keywords: Cooperative learning, Turkish teaching, basic language skills, attitude.
Collections