7e ve yaratıcı drama destekli 7e modellerinin fizik öğretmen adaylarının manyetik alan konusunda başarı ve tutumlarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 7E modelinin ve yaratıcı drama destekli 7E modelinin, Gazi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören ve Fizik IV dersini almakta olan fizik öğretmen adaylarının, Manyetik Alan konusuna yönelik başarı ve tutumlarına etkilerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, iki farklı grupta uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Gruplardan birinde 7E modeli diğerinde yaratıcı drama destekli 7E modeli temel alınmıştır. Her bir grubun uygulama süresi 15 ders saatidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Manyetik Alan Konusu Başarı Testi, Manyetik Alan Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları kullanılmıştır. Manyetik Alan Konusu Başarı Testi yön bulma gerektiren sorular, kavramsal sorular ve bağıntı kullanmayı gerektiren sorular olmak üzere üç alt boyuttan oluşmaktadır. Manyetik Alan Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği ilgi, önem, ilgi bağlantılı davranış, başarı-motivasyon ve özyeterlik olmak üzere beş alt boyuttan oluşmaktadır. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları ise, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 1, 2 ve 3 olmak üzere toplam üç tanedir. Manyetik Alan Konusu Başarı Testi ve Manyetik Alan Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği tüm öğrencilere ön test, son test ve geciktirilmiş test olarak uygulanmış, toplam altı öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formlarından elde edilen nitel veriler için ise, içerik analizi gerçekleştirilmiştir.Manyetik Alan Konusu Başarı Testinden elde edilen bulgulara göre, hem 7E modeline göre hem de yaratıcı drama destekli 7E modeline göre öğrenim gören öğrencilerin Manyetik Alan konusundaki başarılarının her bir alt boyut için ve testin tamamı için uygulamanın ardından anlamlı düzeyde arttığı ve bu artışın kalıcı olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin başarılarının gruplar arasında farklılık gösterip göstermediğinin belirlenebilmesi için yapılan analizlerin sonuçlarına göre, hem alt boyutlar için hem de testin tamamı için gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Başarıların kalıcılığının karşılaştırılması için yapılan geciktirilmiş test-son test fark puan analizleri sonucunda ise, Manyetik Alan Konusu Başarı Testinin iki alt boyutu (kavramsal sorular ve bağıntı kullanmayı gerektiren sorular) ile testin tamamı için gruplar arasında anlamlı fark bulunmamış, bir alt boyutu (yön bulma gerektiren sorular) için ise, yaratıcı drama destekli 7E modeline göre öğrenim gören grup lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen bulguların başarı testinden elde edilen bulguları desteklediği tespit edilmiştir.Manyetik Alan Konusuna Yönelik Tutum Ölçeğinden elde edilen bulgulara göre, hem 7E modeline hem de yaratıcı drama destekli 7E modeline göre öğrenim gören öğrencilerin, ölçeğin bir alt boyutu haricindeki tüm alt boyutlarından ve tamamından elde edilen puanlarının anlamlı olarak arttırdığı tespit edilmiştir. Manyetik Alan Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği geciktirilmiş test puanları açısından değerlendirildiğinde, 7E modeline göre öğrenim gören öğrenciler için ölçeğin bazı alt boyutlarından elde edilen son test puanlarının zamanla anlamlı düzeyde düştüğü, yani tutumların aslında ön eğilim olarak ele alınması gerektiği görülmüş, yaratıcı drama destekli 7E modeline göre öğrenim gören öğrenciler için ise, ölçeğin tüm alt boyutlarından ve tamamından elde edilen puanların zamanla anlamlı düzeyde değişmediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin tutumlarının uygulamalardan sonra gruplar arasında farklılık gösterip göstermediğinin belirlenebilmesi için yapılan analizlerin sonuçlarına göre, hem alt boyutlar için hem de testin tamamı için gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Grupların karşılaştırıldığı, geciktirilmiş test-son test fark puan analizleri sonucunda ise, toplam iki alt boyutta (başarı-motivasyon ve özyeterlik) yaratıcı drama destekli 7E modelinin kullanıldığı grubun lehine anlamlı fark bulunmuş, diğer alt boyutlarda ve ölçeğin tamamında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacı yaklaşım, 7E modeli, yaratıcı drama, fizik eğitimi, Manyetik Alan The aim of this study, 7E model and creative drama based 7E model, is to investigate the effects about Magnetic Field on the achievement and attitudes of pre-service teachers who study at Gazi Faculty of Education and take Physics IV course. For this purpose, applications were carried out in two distinct groups. 7E model for one of group and the other for creative drama based 7E model were based. Application time for each group is 15 teaching hours. Achievement Test on the Subject of Magnetic Field, Attitude Scale for the Subject of Magnetic Field and Semi-Structured Interview Forms were used as a means of data collection in the research. Achievement Test on the Subject of Magnetic Field is composed of three sub-dimensions, including questions that require finding direction, conceptual questions and questions that require correlation. Attitude Scale for the Subject of Magnetic Field is composed of five sub-dimension, including interest, importance, behaviour associated with interest, achievement-motivation and self-sufficiency. There are three Semi-Structured Interview Forms, including Semi-Structured Interview Form 1, Semi-Structured Interview Form 2 and Semi-Structured Interview Form 3. Achievement Test on the Subject of Magnetic Field and Attitude Scale for the Subject of Magnetic Field were performed as pre test, post test and delayed test for all students and semi-structured interviews were implemented for six students. SPSS program was used for the analysis of quantitative data. Content analysis was practiced for qualitative data obtained from Semi-Structured Interview Forms.It is confirmed that achievements about the subject of Magnetic Field of students who study according to both 7E model and creative drama based 7E model, increased on significant level and became permanent after the application for each sub-dimension and for the whole test using the findings of Achievement Test on the Subject of Magnetic Field. In order to determine whether there is a difference between achievements of student groups, there is no significant difference between groups for both sub-dimensions and whole test according to the results of the analysis. According to the results of difference point analysis of delayed test- last test to compare the permanence of the achievements, there is no significant difference for two sub-dimension of Achievement Test on the Subject of Magnetic Field (conceptual questions and questions that require correlation) with whole test, while there is no significant difference in favor of group studying creative drama based 7E model for one sub-dimension (questions that require finding direction). It is established that findings from semi-structured interviews supports the findings from achievement test.According to the findings from Attitude Scale for the Subject of Magnetic Field, it is investigated that students study both 7E model and creative drama based 7E model points that were obtained from all and all sub-dimensions except one sub-dimension of scale are increased significantly. When Attitude Scale for the Subject of Magnetic Field points evaluated with regards to permanence, points that were gained from some sub-dimensions decreased significantly for students study 7E model in time, so it is seen that attitudes should be discussed primarily on predisposition, while it is investigated that there is no significant change in points from all and all sub-dimensions for students study creative drama based 7E model in time. In order to understand whether attitudes of students are different between groups after applications according to the results of analysis, there is no significant difference between groups for both sub-dimensions and whole test. According to the results of delayed test-last test different point analysis of compared groups, there is significant difference in favour of group that is used creative drama based 7E model two sub-dimensions (achievement-motivation and self-sufficiency) in total while there is no significant difference for other sub-dimensions and all scale.Keywords: Constructivist Approach, 7E model, Creative Drama, Physics Education, Magnetic Field
Collections