Moda tasarımı eğitiminde sürrealizm sanat akımının öğrencilerin yaratıcılıklarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, moda tasarımı eğitiminde sürrealizm sanat akımının moda tasarımı öğrencilerinin yaratıcılıkları üzerindeki etkisini belirlemek, elde edilen veriler ışığında çeşitli öneriler getirmektir.Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ili Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, 2010-2011 eğitim öğretim yılı Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim fakültesi Moda Tasarımı Öğretmenliği 4.sınıf, 3. Ve 4. Grupta bulunan toplam 32 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yansızlık kuralı dikkate alınarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubu 14, deney grubu ise 18 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmanın veri toplama araçlarını; başarı testi, tutum ölçeği, kişisel bilgi formu ve yaratıcılık değerlendirme ölçeği oluşturmaktadır. Elde edilen veriler ise SPSS 11.5 programında istatistiksel analizler yapılarak hesaplanmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Moda tasarım öğrencilerinin aldıkları sanat eğitimi bilgi düzeylerinde ve tutumlarında olumlu bir fark yaratmıştır. Aldıkları eğitimi olumlu yönde geliştirerek yaratıcılıklarında olumlu bir gelişme gözlenmiş, sanat eğitimini gerekliliği ortaya çıkarılmıştır.ANAHTAR KELøMELER: Moda, Sanat, Moda ve Sanat, Sürrealizm, Sanat (÷itimi, YaratÕFÕOÕk The purpose of this study is to determine the effect of surrealist art movement in fashion design education on fashion design students creativty and recommend several implications based on the obtained results.In the present study, experimental design was used. The population of the study comprised of students from Gazi University Faculty of Vacational Education in Ankara. Participants were 32 and senior year students recruited from the faculty of Vocational Education Department of Fashion Desıgn Education in the academic year of 2010-2011. Participants werwe randomly assıgned to experimental and control groups. The control group consisted of 14, while the experimental group consistsed of 18 students.Research data collection instruments were, achievement test, attitude scale, rating scale, creativty scale and personal information form. The obtained data were analyzed by using SPSS 11.5 statistical program.According to the results, the art education had a positive effect on the knowledge and attitudes of fashion design students. After the traing it was observed that students creativity was improved. Results also revealed the necessity of art education.KEY WORDS: Fashion, Art, Fashion and Art, Surrealism, Art Education, Creativity
Collections