İlköğretim 7. sınıf matematik dersine ait dönüşüm geometrisi alt öğrenme alanının öğretiminde dinamik geometri yazılımı geogebra`nın kullanımının öğrenci başarısı ve kalıcılık üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 7. sınıf matematik dersi müfredatında yer alan ?Dönüşüm Geometrisi alt öğrenme alanında bir dinamik geometri yazılım programı olan GeoGebra?nın öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmada, araştırma yöntemlerinden ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel çalışma uygulanmıştır. Bu araştırmada deney ve kontrol gruplarını oluştururken deneklerin ya da grupların seçkisiz atanması ya da eşleştirilmesi gibi bir durum gerçekleştirilememiştir. Bu çalışmanın bir sınırlılığı olarak tanımlanmıştır Bu araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Ankara ilinde bulunan, MEB?e bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 37 öğrenciden oluşan iki ilköğretim 7. sınıf şubesi oluşturmuştur. Dinamik geometri yazılım programı olan GeoGebra?nın öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisini tespit edebilmek amacıyla deney (17) ve kontrol grupları (20) oluşturulmuştur. Deney grubu için GeoGebra destekli MEB müfredat programına uygun iki haftalık kurs planlanmıştır. Kurs süresinde GeoGebra?nın etkin kullanımını içeren, yapılandırılmış GeoGebra inşa aktiviteleri öğrenme ve öğretim süresi boyunca öğrencilerle paylaşılmıştır. Eş zamanlı olarak, kontrol grubunda MEB müfredat programına uygun olarak eğitime devam edilmiştir. Sınıf içi aktivitelerden önce ve sonra olmak üzere, ivhazırlanan konu başarı testi gruplara, ön-test, son-test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi, SPSS-17.0 programı kullanılarak bilgisayar ortamında yapılmıştır. Grupların erişi düzeyleri arandaki farkın belirlenmesi için bağımlı ve bağımsız örneklemler için T testleri kullanılmıştır. Testler ve gruplar arasında yapılan karşılaştırmalar sonucunda, GeoGebra?nın öğrencilerin öğrenme ve başarılarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Kalıcılık testi sonuçlarında da deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, GeoGebra, Dönüşüm Geometrisi The aim of this study is to find out the effects of a dynamic geometry software program GeoGebra in teaching the subject of ?Transformation Geometry?, which is a part of primary school seventh grade Math class, on students? achievement and retention levels. This is an experimental study in which pre-test, post-test and control group have been used. The experimental group and the control group have not been formed or chosen randomly, which may be considered a limitation of the study. The participants of the study are 37 seventh grade students divided into two classrooms in a state primary school in Ankara. The study was conducted in Spring Term of 2011-2012 academic year. To find out the effects of a dynamic geometry software program GeoGebra on students? achievement and retention levels, an experimental group consisting of 17 students and a control group consisting of 20 students have been assigned. The experimental group was offered a GeoGebra based course for two weeks in accordance with Ministry of National Education curriculum. During this 2-week-course, students were provided with GeoGebra construction activities involving active use of GeoGebra. Meanwhile, control group was taught the same units only in accordance with the curriculum of Ministry of National Education. viAchievement tests prepared for the particular units were administered to both groups as pre-test, post-test and retention tests before and after the activities in class. Data analysis has been conducted through SPSS17.0. Independent sample t-test and paired sample t-test have been used in order to find out the difference between the achievement levels of the groups. As a result of data analysis, GeoGebra was found to affect the achievement and learning of students positively. Moreover, there was significant difference favoring the experimental group according to retention test results. Key Words: Computer-based Teaching, GeoGebra, Transformation Geometry
Collections