İşitme engelli öğrencilerden sportif müsabakalarda mücadele edenler ile etmeyenlerin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, işitme engelli öğrencilerden sportif müsabakalarda mücadele edenler ile etmeyenlerin sosyal beceri düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak incelemektedir.Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim öğretim yılı içinde devlet bünyesinde eğitim gören işitme engelli öğrenciler oluştururken, örneklemi Giresun ili Eynesil ilçesinde ki ve Ordu ilinde ki 101 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada, 15 soruluk kişisel bilgi formu ve Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği olan 23'ü olumsuz sosyal davranışlar, 24'ü olumlu sosyal davranışları ölçmek amaçlı 47 sorudan yararlanılmıştır.İkili karşılaştırmalarda bağımsız örneklerde t-testi uygulanmıştır. Çoklu karşılaştırmalar ise tek yönlü varyans analizi (anova) ile yapılmıştır. İstatistiki analizler, SPSS 19.0 paket programı ile yapılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre, işitme engelli öğrencilerden sportif müsabakalarda mücadele edenler ile etmeyenler arasındaki sosyal beceri düzeylerinde farklılıkların ortaya çıktığı ve cinsiyet, eğitim durumuna göre değişkenlik göstermekte olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Spor, İşitme Engelliler. The purpose of this study was to evaluate by comparing social ability level of hearing impaired student participating and nonparticipating in school sports events.Population of the study was consituted by the student who are being educated in public school during 2011-2012 education year, sample of study composed 101 students from Ordu and Eynesil distict of Giresun.In this study, a descriptive information from that include 15 questions and Matson Social Ability Evaluation Scale in Children with 47 questions that measure 23 positive social behaviour and 24 negative social behaviour.Independent t-test was applied in dual comparisons. ANOVA was used in multiple comparisons. Statistical anlysis was done by SPSS 19.0 packed program.According to the results of the study, there were significant differences among the participating students and nonpatricipating students to school sports event in terms of sex and educational status.Key Words: Physical Education, Sports, Hearing Impaired, Social Behaviour.
Collections