Büro yönetimi ve sekreterlik alanı modüler öğretim programının öğretmenler açısından değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından meslek liselerinde uygulanan programlar modüler sisteme göre yeniden yapılandırılmış, 2006-2007 öğretim yılından itibaren tüm mesleki ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim sistemine geçilmiştir.Bu araştırmada Ticaret Meslek Liselerinin Büro Yönetimi ve Sekreterlik (BYS)alanı modüler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Veriler, 5?li likert ölçeğine göre geliştirilmiş anket yoluyla, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ankara ilinin merkez ilçelerinde görev yapan 115 öğretmene uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada sonuçların elde edilmesinde iki grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklemler için t-testi, üç ve daha fazla grupların karşılaştırılmasında ANOVA ve Kruskal-Wallis testleri, kategorik verilerin karşılaştırılmasında ise Ki- Kare testi kullanılmıştır. Öğretmenlerden Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi (TTEF) mezunlarının, modüler eğitim sisteminden memnun olanların, daha önce modüler eğitim sistemi ile ilgili hizmet içi eğitim alanların, branşı BYS olanların daha olumlu görüş belirttikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin programın içeriğine ilişkin ifadelere katılma düzeyleri daha düşüktür. Öğretmenler ortalama olarak programın içeriğinin, tam olarak iş piyasası ile örtüşecek, alan dalın gerektirdiği yeterlikleri sağlayacak şekilde olmadığını düşünmektedirler. Bu nedenle modüler programın revize edilmesi gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Mesleki Eğitim, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Eğitimi, Modüler Öğretim Programı, Modüler Sistem Through the Strengthening Vocational Training and Education System Project, programs in all vocational high schools have been reconstructed according to the modular system by the Ministry of National Education and the modular educationsystem has been implemented in all vocational high schools starting by the 2006 ? 2007 academic year.This study aims to evaluate the Office Management and Secretaryship modular program in Commerce Vocational High Schools from the teachers? points of view. Data was collected by questionnaire developed according to 5 likert scale and applied on 115 teachers who works in the central districts of Ankara city. To analyze the data, t- test for independent samples was used in comparing two groups where as ANOVA and Kruskal-Wallis tests were used for comparing 3 or more groups and Chi-Square test was used for comparing categorical data.It was determined that the teachers graduated from the Faculty of Commerce and Tourism Education who are satisfied with modular educational system, who attended an in service training formerly and whose field is Office Management and Secretaryshipexpressed more positive views. Related to the content of the program, they had less positive views. The participants on the average consider that the content of the programis not exactly satisfactory to cope with sectional needs and does not ensure the attainment of the competencies what the given field requires. Hence, the current modular program needs to be revised.Keywords: Vocational Education, Office Management and Secretaryship Education, Modular Education Program, Modular System.
Collections