Bursa kız meslek liseleri el sanatları bölümü ev aksesuarları ders programının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Bursa Kız Meslek Liseleri El Sanatları Bölümü Dekoratif El Sanatları Dalında uygulanan Ev Aksesuarları dersini, öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesidir.Çalışma, tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. Literatür taraması sonucunda, araştırmayı oluşturacak verileri elde etmek amacıyla bölüm öğrencilerine uygulanmak üzere anket hazırlanmış ve öğrencilere uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma evreni olarak, 2011-2012 öğretim yılında Bursa Kız Meslek Liseleri El Sanatları Bölümü Ev Aksesuarları dersini alan 11. ve 12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Toplam 70 öğrenciye anket uygulanmış ve veriler SPSS 16.0 paket programında değerlendirilmiştir.Araştırma sonuçlarını yorumlamak için verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları alınmış, bulgular tablolarda verilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde bölüm öğrencilerinin ev aksesuarları dersine severek katıldıkları ve ders konularında da en çok canlı çiçek tanzimini sevdikleri görülmüştür.Programda kullanılan araç-gereç sayısının yeterli olduğu ve kullanılan araç-gereçlerin teknolojik açıdan uygun olduğu tespit edilmiştir. En çok kullanılan araç-gereç cendere olduğu görülmüştür. Atölyede bulunması istenilen araç-gereç ise deri dikiş makinesidir. Derslerde kaynak olarak en fazla kitle iletişim araçları kullanılmaktadır. Öğrencilerin çoğunluğu malzeme temininde sıkıntı çekmemektedirler. Programda ders süresi yeterlidir. Dersin amacı ve içeriği mesleki becerilerin kazandırılmasında yeterli bulunmuştur. Kullanılan öğretim yöntemlerinin amaçları gerçekleştirdiği görülmüştür. Programın değerlendirme sürecinin bilgi ve beceri ölçebilme yeterliliğine sahip olduğu düşünülmektedir. Derslerde oluşturulan ürünlerle piyasada bulunan ürünler arasında çoğunlukla benzerlik olduğu görülmüştür. Bu ürünler arasında en çok canlı çiçek tanzimleri benzemektedir. Programa piyasadaki değişiklikler yansıtılmıştır. Programda yeni tekniklerin uygulanmasına imkan verilmediği görülmüştür. Derslerde oluşturulan ürünlerin sergileme ve satış imkanı bulunmaktadır. Bu ürünlerin okul dışında ilgi gördüğü görülmüştür. Alınan eğitim iş hayatına uygundur. Ev aksesuarları programında öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları mümkündür. Öğrencilerin programa ilişkin önerileri arasında dersin içeriğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları için teknolojik araç-gereçler kullanılması gerektiğini öne sürülmüşlerdir. This research aims to evaluate Home Accessories lesson that is shown at Girls? Vocational High Schools? Handcrafts Department ? Decorative Handcrafts Part which are located in Bursa with the opinions of the students who are studying that lesson.This is the descriptive study based on literature research.As a result of literature scanning,in order to abtain data that will be content of the research,a survey has been prepared and conducted on department students.The domain of the research is formed with the 11st and 12nd class students who are studying Home Accessories lesson in Bursa Girls? Vocational High Schools? Handcrafts department 2011-2012 education term.Survey has been conducted on 70 students and datas are evaluated via SPSS 16.0 programme.In order to interpret the survey results frequency and percentage of the datas are taken and shown with the tables.When we evaluate the survey datas we can see the that deparment students are enjoying to attend Home Accessories lesson and the disposal of alive flowers is their favourite part of the lesson.Number of the equipments are being used for the lesson is enough and the equipments are measuring up the tecnologic expectations.The most common used equipment in the lesson is mill.The equipment that students need in the workshop is sewing machine for leather.Mass media is the most usual resource that is used for lesson.Most of the students haven?t face any problem at assurance of the materials which they need for the projects.Time of the lesson is enough also aim and content of the lesson good enough for to get vocational talents according to students.Teaching methods are helping to get aims.The products which are created in the lesson,mostly similar with the ones on the market.Especially the products they create with disposal of alive flowers are the most similar ones.Changes at the market are being integreted to the programme of the lesson.Students are not able use new tecnics with the current programme.There is chance to make exhibition or sell of the products are created in the lesson.These products are getting interest by the public.Education is suitable for business life.In the home accessories programme,students are able to use their creativity.As a suggestion for the programme,students think that content of the lesson should be improved and for let the students use their creativity requiered technologic equipments should be used.
Collections