Yatılı ilköğretim bölge okulu II. kademe öğrencilerinin kişisel hijyen uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yatılı İlköğretim Bölge Okulu II. kademe (Ortaokul; 6,7, ve 8. sınıf) öğrencilerinin kişisel hijyen uygulamalarının belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmanın örneklemini, Antalya ili Serik ilçesinde yer alan Yukarıkocayatak Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'na kayıtlı olan 142 kız, 146 erkek olmak üzere toplam 288 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aşamasında öğrencilere kişisel bilgilerine ve kişisel hijyen uygulamalarına yönelik sorulardan oluşan anket formu uygulanmıştır. Mayıs 2012'de toplanan veriler kontrol edilmiş ve bilgisayar ortamında (SPSS 18.0) değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan öğrencilerin %49,3'ü kız, %50,7'si erkektir. Öğrencilerin %28,5'ini 6., %34,7'sini 7. ve %36,8'ini 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin %33'ü yatılı, %67'si gündüzlüdür.Yapılan istatistiksel analizler sonucuna göre; kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre kışın daha sık banyo yaptıkları belirlenmiş ve öğrencilerin cinsiyete göre kışın banyo yapma sıklıkları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur(p<0.05). Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre dişlerini daha düzenli ve daha doğru sıklıkta fırçaladıkları belirlenmiş olup kız ve erkek öğrenciler arasındaki bu farkın anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0.05). Gündüzlü öğrencilerin yatılı öğrencilere göre daha doğru sıklıkta diş fırçalarını değiştirdikleri ve öğrenim türüne göre diş fırçası değiştirme sıklığı arasındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin çoğunluğunun (%80.6) dişlerini düzenli olarak her gün fırçaladıkları, tamamına yakınının (%91,3) ellerini bez havlu ile kuruladıkları, ayaklarını her gün yıkadıkları ve yarıdan fazlasının ayaklarını bez havlu ile kuruladıkları, tırnak yeme alışkanlıklarının bulunmadığı, çoraplarını her gün değiştirdikleri, öğrencilerin yarısının (%49) iç çamaşırlarını 2-3 günde bir değiştirdikleri, burunlarını düzenli olarak akar su ile veya temiz bir mendil ile temizledikleri, yarıdan fazlasının (%52,8) kulaklarının içini ucuna pamuk sarılı çubuk ile temizledikleri, yarıya yakınının (%46,9) diş hekimine hiç gitmedikleri saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yatılı ilköğretim bölge okulunda okuyan öğrencilerin kişisel hijyen uygulamalarının geliştirilmesine yönelik uzman kişiler tarafından seminer ve konferanslar verilmesi, öğrencilere, okul personeline ve ailelere kişisel hijyen uygulamaları ile ilgili pratik bilgiler veren eğitici kaynakların (afiş, broşür, el kitabı vb.) hazırlanarak sunulması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Hijyen, Kişisel Hijyen, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu The sample of this study, which was carried out with the aim of determining the personal hygiene practises of second grade category (6, 7 and 8th grade) boarding students, consists of 142 female and 146 male, making a total of 288 boarding students attending to Yukarıkocayatak Regional Boarding Primary School in Serik in Antalya. In order to collect the data, a survey including questions related to students? demographic information and personal hygiene practises has been conducted. The collected data has been checked out and analyzed via statistical computing systems (SPSS 18.0).% 49,3 of the students participating to study is female and % 50,7 is male. %28,5 of the students is from 6th grade, %34,7 is from 7th grade and %36,8 is from 8th grade. % 33 of them is boarding students and % 67 is day students.According to the study results, female students have bath more frequently than male students in winter, and it is found that there is a meaningful difference between students according to gender in terms of bathing frequency (p?0.05). Furthermore, it determined that female students brush their teeth more frequently and regularly than male students. The difference is meaningful (p?0.05). Moreover, it is observed that day students change their toothbrushes more often than boarding students. A meaningful difference between changing tootbrushes and education type has been determined (p?0.05). Most of the students (%80,6) brush their teeth everyday on a regular basis, almost all of the students (%91,8) dry their hands with cloth towels and wash their feet everyday, more than half of the students dry their feet with cloth towels, do not have nail-biting habits and change their socks everyday; half of the students (%49) change their undergarments in 2-3 days, clean their noses regularly with a running water or with a clean tissue; more than half of the students (%52,8) clean their ears with the help of a cotton tip and almost half of them (%46,9) have never been to a dentist.Considering the study results, it is recommended that in order to enhance the boarding students? hygiene practices, seminars and lectures should be given by experts and informative educational materials (such as hand outs, posters, brochures) should be prepared and presented to students, scholl staff and parents.Key Words: Hygiene, Personal Hygiene, Regional Boarding Primary School.
Collections