Yabancı diller için AB Ortak Başvuru Metni kapsamında Delfin Almanca ders kitabının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı yabancı dil öğretimine yönelik hazırlanmış olan Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni ve Dil Portfolyosu?nu detaylı bir şekilde ele aldıktan sonra birçok öğretmen tarafından kaynak olarak kullanılan ?Delfin? adlı Almanca ders kitabını incelemektir. Bu bağlamda Başvuru Metni?ne ne derece uygun olduğunu, öğrenci için yeterli olup olmadığı, ne tür aktiviteler içerdiği gibi sorulara cevap arayacağız ve bilimsel çalışmalar doğrultusunda çözümler bulacağız.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın amacı ve önemi ile yöntemi üzerinde durulmuş, ikinci bölümünde Avrupa Ortak Başvuru Metni ile ilgili kuramsal olarak bilgi verilmiş, üçüncü bölümünde ders kitabı incelenmiş, dördüncü bölümünde bulgu, öneri ve çalışmanın sonuçlarına yer verilmiştir.Araştırmanın sonucunda dil kullanma becerilerini ve iletişimi ön planda tutan Avrupa Ortak Başvuru Metni?ndeki bilgilere göre Delfin Almanca ders kitabı büyük oranda metinle uyumluluk göstermektedir. Ders kitabında verilen alıştırmalar, Başvuru Metni?nde yer alan ortak düzeylere kısmen uyumluluk göstermekte, okuma parçalarında ise bu metinde yine ön plana çıkan dil öğretiminde kültür boyutuna ilişkin izlere çok az rastlanmaktadır. Delfin ders kitabı, dil öğretmenlerine rehber niteliği taşıyan ve dil öğretimini standartlaştıran Avrupa Ortak Başvuru Metni ile büyük ölçüde örtüşmemektedir. The objective of this study is to review the German textbook called ?Delfin? used as an auxiliary teaching material by a lot of teachers after examining in detail the Common European Framework of Reference for Languages Portfolio prepared for teaching foreign language. In this context, we will seek answers to following questions according to scientific studies: To what extent it complies with the CEFR? Is it adequate fort he student or not? What kind of activites it contains?The first part of the study that consists of four parts focuses on the goal, importance and methods of the research. In the second part theoretical information is given concerning CEFR. In the third part of the text book is examined. In the fourth section, findings, recommendations and results of the study are provided. As a result of the study, German textbook Delfin extensively complies with the text according to information set out in CEFR which prioritize the use of language and communication skills. The exercises given in the textbook don?t show compatibility to common levels contained in CEFR. The reading texts show signs regarding the culturel dimension of the language teaching. Delfin don't overlaps largely with CEFR which serves as a guideline for language teachers and standardizes language teaching.
Collections