Dinamik geometri yazılımlarının bilgisayar destekli öğretim ve akıllı tahta ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, uzamsal görselleştirme becerisine ve uzamsal düşünme becerisine ilişkin tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 6. sınıf matematik dersi ?Geometrik Cisimler? konusunda dinamik geometri yazılımlarının bilgisayar destekli öğretim ve akıllı tahta ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına, uzamsal görselleştirme becerisine ve bu beceriye ilişkin tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada problem durumun derinlemesine incelemek için karma model kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında 2x2 lik Split-plot desen (ön test- son test kontrol gruplu desen) kullanılmıştır. Nitel kısmında ise etkinliklerde kullanılan çalışma yapraklarının içerik analizi yapılmış ve uygulama sonrasında öğrencilerle mülakat yapılmıştır. Araştırma, Ankara? da bir özel ortaokulda öğrenim gören 33 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubunda bilgisayar destekli matematik öğretimi yapılırken, kontrol grubunda ise akıllı tahta ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamında ders işlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri Matematik Başarı Testi, Uzamsal Görselleştirme Testi ve Uzamsal Düşünme Tutum ölçeğinden; elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde non-parametrik testlerden Mann Whitney - U Testi ile Wilcoxon İşaretli Sırlar Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, bilgisayar destekli öğretim ile akıllı tahta kullanılarak yapılan öğretim, öğrencilerin akademik başarıları ve uzamsal görselleştirme becerileri üzerinde etkili olurken, öğrencilerin uzamsal düşünme becerisine yönelik tutumları üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Ayrıca bilgisayar destekli öğrenim gören öğrenciler ile akıllı tahtayla öğrenim gören öğrencilerin testlerden almış oldukları son- test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of the study was to investigate the effects of using dynamic geometry software in computer based teaching and learning environment enhanced with Smart Board technologies on student?s academic achievement, spatial visualization ability and spatial thinking attitude. In this study, Mixed model was used to examine the research problem situation. In quantitative part of the study, 2x2 Split plot factorial design was used. . Research was conducted in 33 6th grade students in a private middle school in Ankara. The researcher was also the teacher at the same time. The experimental group took lessons in computer based learning environments and the control group took lessons in learning environments enriched with Smart Board technologies. On the other hand, content analysis method and interviews were used in qualitative part of study. The different tests including, Mathematics Achievement Test; Spatial Visualization Test and Spatial Ability Thinking Attitude Survey were administrated to both groups before and after the implementation. The obtained data were analyzed by SPSS 15.0 software. Mann Whitney- U test and Wilcoxon Signed Rank test was run to test data.The analysis of datas was revealed that using a smart board and computer-assisted instruction in teaching, while the effect on students' academic achievement and spatial visualization skills, spatial thinking skills on their attitudes towards students was not effective. In addition, there is no statistically significant difference in student?s pre-tests and post-tests between experimental group and control group.
Collections