10.sınıf öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine kavramsal değişim metinlerinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, kavramsal değişim metinlerinin, kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini Konya il merkezinde bulunan genel liselerde 2012-2013 öğretim yılının ikinci döneminde öğrenim gören 249 kız ve 222 erkek öğrenci, toplam 471 orta öğretim 10. Sınıf (15-16 yaş) öğrencisi oluşturmuştur.Çalışmada veri toplama aracı olarak Basit Elektrik Devreleri Tanı Testi (BEDTT) kullanılmıştır. BEDTT yardımı ile öğrencilerde var olan kavram yanılgıları dâhilinde kavramsal değişim metinleri hazırlanmıştır. Hazırlanan kavramsal değişim metinleri ile ders işlendikten sonra BEDTT son test olarak uygulanmıştır.Ön test ve son test sonuçları incelendiğinde, kavram yanılgılarının giderilmesine kavramsal değişim metinlerinin etkili olduğu görülmüştür Anahtar Kelimeler: Kavramsal değişim metinleri, fizik öğretimi, kavram yanılgısı, öğrenci başarısı. In this study, the effects of conceptual change texts,on eliminate of misconceptions in simple electrical circuits, were investigated.Randomized sample of the research method, as determined by the general high schools located in the center of Konya 2012-2013 school year, 249 female and 222 male students studying in the second period, a total of 471 secondary education 10 Class (15-16 years) consisted of students.Simple Electrical Circuits Subject Test (SECDT) as a means of collecting data in this study were used. With the help of BEDTT misconceptions among students within the two existing conceptual change texts were prepared. After treatment with conceptual change texts prepared lessons BEDTT final test was administered.The results obtained are analyzed, to remove misconceptions have been effective in the conceptual change texts.Keywords: Conceptual change texts, physical education, misconception, student achievement.
Collections