11. sınıf Coğrafya dersinde 4MAT öğretim sisteminin kullanılmasının öğrenci başarı düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaöğretim 11. sınıf Coğrafya dersinde beyin baskınlığı veöğrenme stillerine dayalı 4MAT öğretim sisteminin kullanılmasının, öğrencilerinakademik başarılarına olan etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma araştırmamodellerinden ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeline göre düzenlenişolup; bu çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Trabzon ilindeki Ali Yeşilyurt ÇokProgramlı Lisesi, Of Anadolu Lisesi, Çaykara Çok Programlı Lisesi ve ÇaykaraAnadolu Lisesinde gerçekleştirilmiştir. Uygulamadan önce okullardaki ilgili idareci,öğretmen ve öğrenciler çalışma hakkında bilgilendirilmiş; uygulama öncesi vesonrasında öğrenme stili ölçeği yanında geliştirilen akademik başarı testi veri toplamaaracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada, kontrol grubunda geleneksel öğretim, deneygrubunda ise yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı kapsamında 4MAT öğretim sistemidestekli yöntem ve tekniklerin kullanımıyla desteklenen bir öğretim gerçekleştirilmiştir.11. Sınıf Coğrafya dersi Mekânsal Bir Sentez Türkiye öğrenme alanına ait` Türkiye'nin Madenleri ve Enerji Kaynakları ` konusu deney grubuna beş haftaboyunca 4MAT öğretim sistemine yönelik yöntem ve tekniklerle; kontrol grubuna iseüç hafta boyunca geleneksel öğretim yöntem ve tekniklerle düzenlenmiş bir eğitimortamında öğretilmiştir.` Türkiye'nin Madenleri ve Enerji Kaynakları ` konusuna ait başarı testiverilerinin çözümlenmesinde; ön test-son test puan ortalamaları hesaplanmış, gruplararası karşılaştırmalarda t-testinden yararlanılmıştır. Öğrenme stili ölçeğinden alınan öntest- son test verilerinin çözümlenmesinde ise frekans, yüzde ve yüzde değişimdeğerlendirmeleri yapılmıştır. Elde edilen bulgular; ortaöğretim 11. sınıf Coğrafyadersinde 4MAT öğretim sistemine dayanan yöntem ve tekniklerin uygulandığı deneygrubunda bulunan öğrencilerin akademik başarıları ile düz anlatım ve soru-cevapyöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunda bulunan öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçolarak deneysel işlem sonrasında gruplara yönelik coğrafya öğretiminde öğrencimerkezli 4MAT öğretim sisteminin öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre (düzanlatım, soru-cevap) daha etkili olduğu görülmüştür. Aynı zamanda 4MAT öğretimsistemine dayalı öğrenme yaklaşımı ve geleneksel öğretim süreci sonrasında,öğrencilerin öğrenme stillerinin değişebileceği de belirlenmiştir. Bu şekilde öğretmenlerbeyin baskınlığı ve öğretim sitillerine dayalı 4MAT öğretim sistemini kullanaraköğrenci başarılarını arttırabilecekleri gibi öğrenme stillerinin alt boyutlarında da değişim oluşturabilirler.Anahtar Kelimeler: Beyin baskınlığı, Öğrenme stilleri, 4MAT Öğretim Sitemi, Coğrafya öğretimi In this study, it is aimed to reveal the effects of use of 4MAT education systembased on brain dominance and learning styles on academic achievement in 11secondary Geography Class students . Study is hold on the research models; pre- testpost-test control group experimental design and these studies are practised in 2013-2014 academic year in the province of Trabzon in the Ali Yesilyurt Multi-Program HighSchool Of The Anatolian High School, Çaykara Multi-Program High School andÇaykara Anatolian High School. Before applying the relevant school administrators,teachers and students were informed about the study. Before and after treatmentlearning style scale with improved academic achievement test which is used as a datacollection tool . In this study, the traditional teaching was practised in the control groupand at the experimental group 4MAT in the context of the constructivist learningapproach to teaching systems supported by the use of assisted teaching methods andtechniques were carried out . While teaching 11 Grade Geography Spatial SynthesisTurkey learning in the field of `Turkey's Mines and Energy Resources ` subject, 4MATteaching system for the methods and techniques was applied in the experimental groupfor five weeks and traditional teaching methods for three weeks were applied in thecontrol group.In the analysis of the success on test data about the topic ` Turkey's Mineral andEnergy Resources `, pre-test and post-test avarage scores were calculated and tocompare the groups t-test was used. To analyse the pre-test and post-test data takenfrom Learning styles scale, frequency, percentage and percentage change was evaluated.The resulting findings revealed that a significant difference, in favor of the experimentalgroup, was come out in academic achievement between experimental group studentstaught by 4MAT teaching system based on the methods and techniques and the controlgroup of the students for whom question-answer method was applied in secondaryeducation 11 classes in geography class. As a result; after the experimental procedurein geography teaching , it has been shown that student-centered 4MAT training systemsis more effective than teacher-centered teaching methods according to the (lecture,question and answer).At the same time it is determined that 4MAT approach to learningand teaching system based on the traditional teaching process, after the learning stylesof students can be changed. In this way, teachers applying 4MAT teaching style basedon brain dominance and teaching styles can both improve student achievement andchange in the dimensions of learning styles can create .Key words: Brain dominance, 4MAT System, Learning Style, Teaching geography
Collections