Probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına ve transfer becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına ve transfer becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni, probleme dayalı öğrenme yöntemidir. Araştırmanın bağımlı değişkenleri ise öğrencilerin Bilgi ve İletişim Teknolojisi dersi başarıları, yaratıcılıkları ve transfer becerileridir. Araştırma, 2012-2013 bahar döneminde Mehmet Rüştü Uzel Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin 10/A ve 10/B sınıfında öğrenim gören 57 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, yaratıcılık ölçeği, transfer beceri testi ve probleme dayalı öğrenme materyalleri kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde; tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA ve tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) yapılmış; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır.Araştırmanın bulguları incelendiğinde, deney grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puan ortalaması 68.05 iken kontrol grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puan ortalaması 61.70 olduğu görülmektedir. Öğrencilerin akademik başarı puanları deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir [F(1-54)=5.07, p<.05]. Öğrencilerin yaratıcılık ölçeği sontest toplam puanları grup (deney-kontrol) değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir [F(1-55) = 2.00,p>.05)]. Öğrencilerin transfer testi sontest puanları grup (deney-kontrol) değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir [F(1-54)=.09, p>.05)]. Görüşmelerden elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu ifade edilebilir.Anahtar Kelimeler: Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Probleme Dayalı Öğrenme, Akademik Başarı, Yaratıcılık, Transfer Becerileri The aim of this research is to investigate the effects of problem-based learning activities on students' achievements, creativity and transfer skills. In this research pre-test post-test quasi-experimental design was used. The independent variable of the research is problem-based learning. Also the dependent variables of the research are students' Information and Communication Technologies course achievements, creativitiy and transfer skills. The research was conducted on 57 students studying 10/A and 10/B classes at Mehmet Rüştü Uzel Technical and Industrial Vocational High School in 2012-2013 spring term. In the research academic achievement test, creativitiy scale, transfer skill test and problem-based learning materials were used as data collection tools. In order to solve the sub problems of the research, one-way analysis of variance (ANOVA), twoway analysis of variance (repeated measures) and oneway analysis of covariance (ANCOVA) were applied; the values of frequency, percentage, mean and standard deviation were used.The mean of the academic achievement scores of students of the experiment group were 68.05 while the mean of the academic achievement scores of students of the control group were 61.70. Academic achievement scores of the students showed that there was a meaningful difference in the favor of experiment group [F(1-54)= 5.07, p<.05]. On the other hand, no meaningful differences were found on the students' post-test total scores of creativitiy scale of both groups [F(1-54) = 2.00, p>.05)] or on the transfer skill test averages [F(1-54) = .09, p>.05)].After assessment of qualitative data, it can be said that students have positive opinions about problem-based learning.Keywords: Problem Based Learning, Academic Achievement, Creativitiy, Transfer Skill
Collections