Grafik ve görsel sanatlar öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçekleştirilen araştırmanın amacı, grafik ve görsel sanatlar öğretmen adaylarının lisans ders programında yer alan öğretmenlik uygulaması dersi hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, alt amaçlara uygun olarak 5'li Likert tipi değerlendirme anketi hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, seçkisiz örneklem yoluyla seçilen öğretmenlik uygulaması dersini almış GÜMEF Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Öğretmenliği Anabilim Dalı 62 öğretmen adayı ile GÜGEF Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Görsel Sanatlar Öğretmenliği Anabilim Dalı 98 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçeğin, kapsam geçerliliğini sağlamak için uzman grubun denetiminden yararlanılmıştır. Güvenirlik analizinde, iç tutarlılık Cronbach Alpha katsayısı a= 0,743 olarak bulunmuştur. Verilerin aritmetik ortalamaları ve standart sapma değerleri hesaplanarak tablolaştırılmıştır, elde edilen bulgulara göre yorumlar yapılmıştır.Elde edilen bulgular sonucunda; Uygulama öğretim elemanının öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili kendine düşen sorumlulukları kısmen yerine getirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Uygulama okulu yönetimi ve öğretmenlerinin öğretmen adaylarına yaptıkları rehberliğin çok yetersiz kaldığı ve öğretmen adaylarını eğitim-öğretim işleri dışında görevlendirdikleri belirlenmiştir. Uygulama okulundaki teknolojik araçların yetersiz olduğu, öğretmen adaylarının ders işlemek için uygun bir sınıf ya da atölye ortamı bulmakta zorluk yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen adaylarına sınıf yönetimi, ders anlatımı konusunda kendilerinin hangi seviyede olduklarını görmelerini sağlamıştır. Öğretmenlik uygulaması dersinin verimli bir şekilde işlenmesinin adayların eğitim-öğretim anlayışlarını ve mesleki bilgilerini önemli derecede etkileyeceği düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Eğitim, öğretmen yetiştirme, öğretmenlik uygulaması,grafik öğretmenliği, görsel sanatlar öğretmenliği. This investigation aims to determine the views of student-teachers of graphics and visual arts about practice teaching course which is in the undergraduate education programme. In accordance with this chief objective, 5 point Likert type scale was formed in conformity with subobjectives. 62 student-teachers studying at the Division of Graphic Education in Gazi Unıversity Faculty of Vocational Educational, Department of Applied Arts Education, and 98 student-teachers studying at the Department of Fine Art in Gazi university,Faculty of Education, who took practice teaching course were selected by random sampling and formed the study group of this investigation. In order to verify content validity of the scale, it is benefitted from the supervision of experts. In the analysis of reliability,Interior consistency Cronbach Alpha coefficient was found as a= 0,743. The data of the arithmetic mean and standard deviation values calculated were tabulated and interpretted according to the findings obtained.As a result of findings obtained;It is concluded that the instuctor of practice teaching course partly completes his/her mission succesfully. It is determined that the lack of guidance to student-teachers and charging student-teachers in irrelavant duties by school management and teachers. It is also concluded that in practice school,technological tools are insufficient and student-teachers have difficulty in finding an appropriate classroom or workshop environment to teach the courses.The course of practice teaching helps student-teachers to see their levels on classroom management and lecturing. It is thought that an efficient process in practice teaching course may significantly affect the understanding of education and proffesional knowledge of student-teachers. Key words: Education, teacher education, practice teaching, graphics teacher,visual arts teache
Collections