Okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri özyeterlik algıları, teknolojik araç gereç kullanım tutumları ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları, teknolojik araç gereç kullanım tutumları ve bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir.Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2012-2013 eğitim öğretim yılı içerisinde, Karaman il merkezi sınırlarında MEB'e bağlı bağımsız okul öncesi eğitim kurumlarında (anaokulları) ve ilkokulların anasınıflarında görev yapan toplam 100 okul öncesi öğretmeni ve aynı eğitim öğretim yılında Konya il sınırları içerisindeki üniversitelerin okul öncesi öğretmenliği (100) ve çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmenliği (100) bölümlerinde öğrenim gören toplam 200 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin elde edilmesinde `Öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği`, `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği`, `Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır.Veriler araştırma da ele alınan problem durumlarına göre, betimsel (aritmetik ortalama, frekans) ve ilişkisel (normal ve homojen dağılımda parametrik testler aksi durumda parametrik olmayan testler) istatistiksel tekniklerinden yararlanılarak `SPSS 20: The Statistical Package for the Social Sciences` paket programı ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonucuna göre; okul öncesi öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz yeterlik algılarının, teknolojik araç gereç kullanımına yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu ve `Öncü` grubunda yenilikçi oldukları görülmüştür.Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri öz yeterlik algılarının, okul öncesi eğitimde teknolojik araç gereç kullanımına yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu, okul öncesi öğretmen adaylarının `Sorgulayıcı` kategorisinde ve orta düzey yenilikçi oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bilişim Teknolojileri, Bireysel Yenilikçilik, Okul Öncesi Eğitim The aim of the research is to examine the information and communication technologies self-efficacy perception, technological materyals usage attitude and individual innovativeness level of pre-school teachers and pre-school preservice teachers.This research is scientific work with descriptive survey model. Target population of the study is made up of 100 preschool teachers working in kindergarten and nursery class which attach to Ministry of National Education in Karaman provincial border in 2012-2013 academic year and 200 senior class students studying in pre-school teacher (100) and child development and education teacher (100) departments in Konya provincial border in the same year.We have obtained research data using `Information and Communication Technologies Self-Efficacy Perception Scale`, `Individual Innıvativeness Scale`, `Technological Materyals Usage Attitude Scale` and `Individual Information Form` prepared by researcher. Data is evaluated with `SPSS 20: The Statistical Package for the Social Sciences` according to their problem by using statistical techniques, descriptive (arithmetic mean, frequency) and relational (parametic tests in normal and homogeneous distribution if not unparametric tests).According to the research result it is understood that information and communication technologies self-efficacy perception and technological materyals usage attitude of preschool teachers is pretty high and they are innovator in `Early Adaptors` group.We have identified that information and communication technologies self-efficacy perception and technological materyals usage attitute in pre-school education of the pre-school preservice teachers are pretty high. And they have also medium level innovative attitute toward `Early Majority`.Key Words: Information and Communication Technologies, Individual Innovativeness, Pre-School Education
Collections