Otizmde hareket eğitiminin sosyal beceriler üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; hareket eğitimi derslerinin otizmli çocuğun sosyal becerileri üzerinde ne gibi bir etkisinin olduğunun belirlenmesidir. Araştırmaya daha önce hareket eğitimi almamış bir otizmli çocuk katılmıştır ve 30 dakikalık 12 ders boyunca, çift ayak öne çoklu sıçrama, sağ-sol tek ayak üzerinde öne çoklu sıçrama ve bu hareketlerin zikzak öne çoklu sıçraması hareketleri çalışılmıştır. Araştırmanın analizi; gözlem formunda uygulanan becerilerin dökümü ve değerlendirilmesiyle yapılmıştır. Öğrenim sırasındaki sosyal davranış ile ilgili gelişimin değerlendirilmesinde 3 bağımsız gözlemci ve uygulamacının gözlem, görüş ve yorumları raporlaştırılmasıyla oluşturulmuştur.Araştırma bulgularına göre; beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan hareket eğitimi derslerinin sonucunda otizmli çocuğun dikkat süresi üzerinde etkisi olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçların göre; hareket eğitimi derslerinin otizmli çocuğun birlikte hareket etme becerisini olumlu yönde geliştirdiği ve özgüveni arttırdığı, öğrendiği hareketleri kullanarak çevresindeki kişilerle ve akranları ile daha rahat iletişime geçmeye başladığı sonucu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan hareket eğitiminin otizmli çocukların bazı fiziksel özelliklerini geliştirmesinin yanı sıra bazı davranış problemlerini azalttığı, dikkat süresinin arttığı, birlikte hareket etme becerisinin geliştiği ve çocuğun özgüveninde belirgin derecede artış olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Otizm, beden eğitimi ve spor, hareket eğitimi, sosyal iletişim The purpose of this study is to illuminate what sorts of affects that the lessons of movement education have upon child with autism who receives special education.An child with autism who never receives movement education was participated the research and during half-hourly 12 lessons the movements of multiple leaps towards the front, multiple leaps towards the front on both left and right foot and the zigzag version of those movements are performed.The analysis of study conducted by using the list and evaluation of skills which applied in observation form. The evaluation of development in social behavior during the lectures composed by using the observations, opinions, comments and reports of 3 neutral observers and researcher.According to the research findings shows that physical educations and lessons affect the child with autism's skill of acting together in positive way and also increase their self-confidence. Besides, the research also reveals that the child with autism start to communicate more easily with their peers and other people by using the skills that they learned.In conclusion, the movement educations which perform in the physical education and sport lessons not only helps to develop some physical features of the child with autism but also helps to decrease some behavior disorders and it also leads to significant increase both in their self confidence and attention span and their ability to act together in harmony.Key words: Autism, physical education and sport, movement education, social communication.
Collections