Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin temel tasarım dersi kapsamında öğrencilerin üç boyutlu tasarım çalışmalarında uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı: Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı, ''Temel Tasarım II'' dersi alan 1. sınıf öğrencilerinin, üç boyutlu tasarım uygulamasında tasarlama becerilerinde anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını konu almaktadır.2014-2015 bahar dönemi eğitim ve öğretim yılında yapılan araştırma, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı 1. Sınıf öğrencileri arasından seçkisiz örnekleme yöntemiyle,2 şubeden 14öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın kavramsal boyutunda belge ve arşiv tarama yöntemi ile içerik oluşturulmuş, uygulama aşamasında seçilen 2 sınıfa deneysel yöntem uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu oluşturularak, bir gruba ÇASEY'e dayalı eğitim uygulamaları gerçekleştirilirken, diğer gruba ise geneksel eğitim yöntemi uygulanmıştır. Konu olarak da üç boyutlu çalışmalara örnek teşkil edebilecek olan 1960 sonrası sanat akımlarından Enstalasyon sanatı seçilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında öğrenci bilgi düzeylerindeki farklılıkları ölçmek amacıyla her iki gruba da dersin ilk beş dakikasında ön test ve son dersin ilk beş dakikasında ise son test uygulanmıştır. Üç boyutlu tasarlama kriter ölçeği, deney ve kontrol grubunun çalışmalarını değerlendirmek amacı ile 3 uzman eşliğinde puanlama yapılarak, puanların ortalaması alınmıştır. Üç uzmanın görüşünün tutarlı olduğu, non parametrik test Mann-whitney u sonucundan deneysel grupta anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır.Araştırmada, ÇASEY'e dayalı eğitimin Üniversite 1.sınıf Temel Tasarım dersi müfredatına yansıtılması ve bu eğitimin üniversitenin her kademesinde uygulanması önerilmiştir. The aim of this research is to apply on three dimensions design Works with the method of CASEY (The Method of Multi FieldArtEducation) on Basic design II lessons. Participants (N=14) in this research are first-year college students in basicdesign II lessons during the 2013-2014 calendar year at the Department of Art Education at GaziUniversity.A program degisned for basic degisned education, which was particularly prepared for his research, is applied to the students in the experimental group through out two weeks where a students in the control group keep following the regular curriculum. Moreover, pretest and posttest are applied to both groups. İt is modeled on the Pretest-Posttest Control Group Degisn; students are assigned to two categories: the experimental group (n=7) and the contol group (n=7). However, groups are randomly divided into two categories with the equivalent skill levels. Test for paired samples of the experimental group and the control group.During the assessment process, two research tools are used: an achievement test and three dimension degisn inventory. The data that was gathered through the pretest and posttest are analyzed by Wilcoxon Signed Rank Test for paired samples of the experimental group anda the control group. Futhermore Mann Whitney U-Test is also used for in dependent samples of each individual group to determine which of the two has accomplished more compared to the other. As a result, students in the experimental group demonstrated considerable improvement in terms of achievement in their Basic Design II lessons. Furthermore, improvement that was accoplished by the experimental group is signficantly advanced compared to the students in the compared to the control group.
Collections