Le rôle des images dans l`enseignement de la langue étrangère et son utilisation dans le manuel vite comme outil pèdagogique
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağımız eğitim sisteminde resim kullanımı giderek artıyor. Görsel öğeleri iletişim kurma amacıyla oluşturan göstergebilim, göstergelerin anlaşılmasını yorumlanmasını üretilmesini ele alan bir bilim dalıdır. Dilsel olmayan olguları jest-mimik, karikatür, afiş, müzik, resimler kullanarak açıklamaya çalışan göstergebilim; felsefe, sosyoloji, dilbilim, antopoloji, fenomenoloji gibi bilim dallarıyla da ilişkilidir. Araştırmamızda göstergebilimden yola çıkarak görsel öğelerin yabancı dil öğretiminde ders kitabında kullanımına yer vermekteyiz. Bilindiği gibi yabancı dil öğretiminde birçok farklı materyal kullanılmaktadır. Bunlardan en sık kullanılanlarından biri de görsel öğelerdir. Günümüzde ders anlatımında geleneksel dil öğretim yöntemlerini kullanmak etkili bir dil öğrenimi için yeterli değildir. Öğrencileri yabancı dil öğrenimine itmek için onların tüm uyarıcılarına hitap etmek gerekir. Öğrenciler yazılı olan bilgiyi görsel öğelerle desteklediklerinde dil öğrenimi daha kalıcı olacaktır; bu yüzden öğrenimi kolaylaştıran ve hızlandıran görsel öğelere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada Vite adlı ders kitabında görsel öğelerin eğitimsel araç olarak yerini inceledik. Kitap üzerinde uygulamamızı gerçekleştirmeden önce araştırmamızın ilk bölümünde göstergebilimin tanımı, ikinci bölümde görsel öğelerin tanımı, çeşitleri; üçüncü bölümde öğretim eğitim ile ilişkisi ve eğitimdeki yeri; dördüncü bölümde görsel öğelerin öğretim metodlarındaki yeri, kullanımı üzerine bilgiler verdik. Son bölümde görsel öğelerin eğitimsel araç olarak Vite adlı ders kitabındaki yerini inceledik. Uygulamamızı resim çeşidi, çerçevesi, kullanılan rengi, çizgisi, resmin geçtiği yer, konu ile resmin bağlantısı, kültürel ilişkisi gibi kriterlerden yola çıkarak gerçekleştirdik. The use of picture is increasing in our current education system day by day. Semiology, creating the visual items for communication, is a field which deals with the comprehension, interpretation and production of signs. Semiology. trying to clarify nonlinguistic phenomenons by means of gestures, mimics, cartoons, posters, music and photographs, is also related with some fields such as philosophy, sociology, linguistics, anthropology, phenomenology. In our researches we also handle the use of visual items in foreign language teaching on coursebooks considering the semiology. As it's known many diverse materials are used in foreign language teaching. And among these, one of the most frequently used is the visual item. Today, it's not sufficient to use traditional language teaching methods in classes for learning an influential language. It's necessary to appeal to all the stimulis of students so as to encourage them to learn a foreign language The language teaching will be more solid for students when they consolidate the written information with the the visual items; for this reason there is a need for the visual items which make the language teaching easy and rapid.In this study, we have dealt with the position of visual items as an educational tool in a coursebook called Vite. Before we did the application on the book we had given information about the definition of semiology in the first section; the definition of the visual items and their types in the second section; its relation with the teaching and education, and its position in education in the third section; the position and use of visual items in teaching methods in the third section. In the last section we have dealt with the position of visual items as an educational tool in a coursebook called Vite. We have done our application considering the type, frame, colour, line of picture, the place where it takes place, the connection between the subject and picture, its culturel relation.
Collections