John Stanley volunterilerinin piyano eğitimi repertuarındaki yeri ve öneminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
John Stanley, İngiltere barok dönem bestecilerinden biridir. Küçük yaşta talihsiz bir kaza sonucu görme yetisini kaybeden Stanley, müzik eğitimine 7 yaşında başlamış ve döneminin yetenekli organistlerinden biri olmuştur. Hemen hemen müziğin her türünde eserler üreten bu yetenekli bestecinin en bilinen besteleri, org için yazılmış olan volunterilerdir. Volunteri terimi, İngiltere barok dönem bestecileri tarafından kullanılmış olup, genellikle iki bölümlü yazılan eserlere verilen isimdir. Stanley'in volunterileri, içerisinde kusursuz kontrpuan barındıran, melodileriyle kulağa hoş gelen, teknik anlamda barok dönem tekniklerini ve barok stil özelliklerini kusursuzca içeren bir yapıya sahiptir. Ancak yapılan araştırmalar sonucunda John Stanley ve eserlerinin Türkiye'de tanınmadığı tespit edilmiştir. Bu araştırma, John Stanley volunterilerinin piyano eğitiminde barok stil tekniklerini kazandırması açısından kullanılabilirliğini incelemek ve piyano eğitimi repertuarına var olan fakat bilinmeyen yeni eserler kazandırmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırmaya temel olan John Stanley volunterilerinin piyano eğitiminde kullanılması, bu alandaki barok dönem repertuarının çeşitlilik kazanması, öğrencilerin farklı stil ve karakterde barok dönem eserlerini çalması, öğrencilerin piyano eğitimine yönelik bakış açılarının olumlu yönde etki etmesi ve Stanley volunterilerinin Türkiye'de hiç incelenmemiş olmasından dolayı besteci ve eserlerin tanıtılması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmada Stanley'in tanınma durumları ve eserlerinin piyano eğitimi için uygunluğunu belirlemek için betimsel yöntemler, öğrencilerin bu eserleri yorumlama düzeylerini belirlemek ve eserlere karşı algılarını ölçebilmek için ise deneysel yöntemler kullanılmıştır. Araştırmada dört farklı ölçme aracı kullanılmıştır. Birincisi görüşme formudur. Form, öğretim elemanlarına uygulanmış, içerik analizi ile çözümlenerek tema ve kodlar oluşturulmuştur. İkincisi eser değerlendirme formu Stanley'in eserlerindeki teknik ve müzikalite kazanımlarını değerlendirmek üzere öğretim elemanlarına uygulanmış ve sonuçlar Ki Kare testi ile çözümlenmiştir. Üçüncü olarak deneysel süreçte öğrencilerin çalma düzeylerini belirlemek için hazırlanan gözlem formları, araştırmacı ve ek gözlemciler tarafından puanlanmış, aritmetik ortalamaları alınarak çözümlenmiştir. Son olarak öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasında güçlük düzey algıları ölçülmüş ve Mann Whitney U testi ile çözümlenmiştir.Araştırmada, geliştirilen ölçeklerle düzenlenip eğitimdeki etkililiği araştırılan John Stanley volunterilerinin piyano eğitimi sürecinde kullanılabilirliği ve öğretim elemanlarının repertuarlarında bulundurmalarının gerekliliği sonucuna varılmıştır. John Stanley is one of the England baroque composers. Result of an accident at a young age to lose sight Stanley, musical education began at a young age and period has been one of the talented organists. Producing works in almost every type of this talented composer's best-known compositions are voluntary which was written for the organ. Voluntary was found by England baroque composers, usually is the name given to works written in two parts. Volunteri of Stanley, containing in perfect counterpoint, dulcet melodies, in a technical sense and which includes baroque art baroque style properties has a structure containing perfectly. However, as a result of the research works of John Stanley and has been found to be recognized in Turkey.This research studied piano in the baroque style of John Stanley voluntary from the standpoint of techniques to examine the availability and existing repertoire of piano instruction, but has been made to provide new and unknown works. Furthermore, the research underlying the John Stanley voluntary the piano use them in training, piano training used in the baroque repertoire the diversity of the winning students and different style and character baroque works play, students studying the piano perspectives positive effect will feel and Stanley and voluntary in Turkey ever examined that was not due to introduce the composer and his works are thought to be important.In the study of the piano works of Stanley recognition of the situation and to determine eligibility for training descriptive methods to determine the level of students to interpret these works and works against the perception of the experimental methods are used to measure.In the study, four different measurement tool is used. Interview form, applied to the instructors, content analysis and codes were created by analyzing tame. Author Stanley's work evaluation form to assess achievements in the technical and musicality applied to the teaching staff and the results were analyzed by Chi-square test. Experimental process allows students to determine their level of play prepared observation forms, and additional observers scored by the researchers were resolved by taking the arithmetic mean. Finally, the levels of difficulty in students' perceptions before and after treatment were measured and were analyzed by Mann Whitney U test.In the study, developed and researched the effectiveness of John Stanley voluntary availability and in the process of studying the piano repertoire of teaching staff have concluded the necessity.
Collections